Gå til innhold

Kvoter for innførsel fra utlandet

Dark Lord

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du blar litt nedover denne siden burde du få svar på det meste :thumbup: .

EDIT: Legg merke til

Hvis du har vært ute av Norge mindre enn 24 timer, kan du, én gang i løpet av 24 timer, ta med varer til en samlet verdi på inntil NOK 3000 toll- og avgiftsfritt. Du kan ikke ta med deg alkohol eller tobakksvarer, med mindre du kan dokumentere at varene er kjøpt avgiftsbelagt (ikke tax-free) i et EØS-land.

Her kan det kanskje være lurt å ha en liten hvit løgn på lager

Endret av JacEr
Lenke til kommentar
Hvis du blar litt nedover denne siden burde du få svar på det meste :thumbup: .

EDIT: Legg merke til

Hvis du har vært ute av Norge mindre enn 24 timer, kan du, én gang i løpet av 24 timer, ta med varer til en samlet verdi på inntil NOK 3000 toll- og avgiftsfritt. Du kan ikke ta med deg alkohol eller tobakksvarer, med mindre du kan dokumentere at varene er kjøpt avgiftsbelagt (ikke tax-free) i et EØS-land.

Her kan det kanskje være lurt å ha en liten hvit løgn på lager

5910767[/snapback]

Vil det si at hvis jeg kjøper det på en vanlig butikk, og jeg har kvittering på det så går det greit eller?

Lenke til kommentar
[Vil det si at hvis jeg kjøper det på en vanlig butikk, og jeg har kvittering på det så går det greit eller?

5910818[/snapback]

Burde gå veldig greit, bare vær klar over at grensen på 3000,- også gjelder vanlige ting som klær, film, osv,osv....

Lenke til kommentar
edt er vel lov til å ha med seg 2 liter øl og 0,35 liter brennevin? + 50g tobakk

5910819[/snapback]

Bare 50 gram, er det ikke mer?

5910884[/snapback]

mulig det er 250 :hmm: det blir vel mer riktig

5910892[/snapback]

det høres vel litt mer riktig ut det ja...er det ikke sånn at du kan ha med til eget forbruk i tillegg da?

Lenke til kommentar

Fra tollsiden jeg linket til tidligere:

Alkoholholdige drikkevarer:

1 liter drikk med alkoholstyrke over 22 til og med 60 volumprosent og 1 liter drikk med alkoholstyrke over 2,5 til og med 22 volumprosent, eller 2 liter drikk med alkoholstyrke over 2,5 til og med 22 volumprosent,

2 liter øl med alkoholstyrke over 2,5 volumprosent, eller annen drikk med alkoholstyrke over 2,5 til og med 4,75 volumprosent.

Dette betyr at man f.eks kan ta med 4 liter øl dersom man ikke medbringer andre alkoholholdige drikkevarer.

For å innføre alkoholholdige drikkevarer må du være over 18 år. For innførsel av drikk med alkoholstyrke over 22 volumprosent må du være over 20 år. Fortolling av større mengder alkohol enn kvoten.

Se også brosjyren Privat innførsel av alkohol fra utlandet.

Tobakksvarer:

200 sigaretter eller 250 gram andre tobakksvarer, og

200 blad sigarettpapir.

For innføre tobakksvarer må du være over 18 år.

Fortolling av større mengder tobakksvarer enn kvoten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...