JiGGe Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 (endret) Hei, jeg holder på og lage en hjemmeside for en klan.... Jeg er ikke så veldig god i php enda så jeg trenger litt hjelp http://www.jigge.frac.dk/news/latestnews.php http://www.jigge.frac.dk/news/index.php jeg vil at man kan trykke på overskriftene i latestnews.php så kommer man til siden: index.php Men den koden vet jeg ikke åssen jeg skriver... jeg har prøvd å skrive med <a href men da får jeg feil meldingen: Parse error: syntax error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in /web/www/frac/users/jigge/news/latestnews2.php on line 11 Her er koden: <? include("db.php"); $query = mysql_query("SELECT * FROM $mysql_table"); $query = mysql_query("SELECT * FROM `$mysql_table` ORDER BY `id` DESC LIMIT 0 , 03"); if(mysql_error()) { print(mysql_error()); } while($row = mysql_fetch_array($query)) { echo "".$row['title']." <p> "; } Takk for svar Endret 12. april 2006 av JiGGe Lenke til kommentar
rønning Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 (endret) <? include("db.php"); $query = mysql_query("SELECT * FROM $mysql_table"); $query = mysql_query("SELECT * FROM `$mysql_table` ORDER BY `id` DESC LIMIT 0 , 03"); if(mysql_error()) { print(mysql_error()); } while($row = mysql_fetch_array($query)) { echo '<a href="index.php">' . $row['title'] . '</a>'; <p> "; } Endret 12. april 2006 av rønning Lenke til kommentar
JiGGe Skrevet 12. april 2006 Forfatter Del Skrevet 12. april 2006 Parse error: syntax error, unexpected '<' in /web/www/frac/users/jigge/news/latestnews.php on line 13 står det da Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Parse error: syntax error, unexpected '<' in /web/www/frac/users/jigge/news/latestnews.php on line 13 står det da 5910838[/snapback] Det burde funke. Er du sikker på at du har riktig ' og "? Lenke til kommentar
rønning Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 selve echo-linjen er i hvertfall riktig Lenke til kommentar
allyse Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Hvorfor query to ganger? Prøv å initalisere med <?php isteden for <? kanskje echoen kan også skrives slik som jeg syntes blir penere: echo "<a href=\"index.php\">{$row['title']}</a>"; Lenke til kommentar
allyse Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 (endret) eller fjern <p> og "; nesten nederst (som er løsningen) Endret 12. april 2006 av allyse Lenke til kommentar
JiGGe Skrevet 12. april 2006 Forfatter Del Skrevet 12. april 2006 (endret) Nå funker det. <html> <body> <?php include("db.php"); $query = mysql_query("SELECT * FROM $mysql_table"); $query = mysql_query("SELECT * FROM `$mysql_table` ORDER BY `id` DESC LIMIT 0 , 03"); if(mysql_error()) { print(mysql_error()); } while($row = mysql_fetch_array($query)) { echo "<a href=\"index.php\">{$row['title']}</a><br>"; ; } php?> </body> </html> Sånn ble koden Endret 12. april 2006 av JiGGe Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 ... 5911877[/snapback] Jeg lurer også på hvorfor det er med to queryer, det er jo kun den siste som vil bli brukt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå