kerte Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Jeg trenger hjelp med oppstart av en ny pc! Har skrudd sammen et hovedkort AOpen AX4B-533, Intel Pentium prossesor på 2,4GHZ. Jeg får komme inn i Bios, men den vil ikke boote på hverken diskett eller cd (i dvd-romen). Er det noen som har forslag til løsning? Lenke til kommentar
rabagast3 Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Se om det i bios settings står at du kan boote fra dvd/diskett. Kanskje det står som default at du skal boote fra HD. I så tilfelle gjør så om slik at du kan boote fra dvd/diskett. Eller du kan prøve å resette bios via jumpere å se om det hjelper. Lenke til kommentar
kerte Skrevet 29. september 2002 Forfatter Del Skrevet 29. september 2002 Har resett bios med jumper uten at det hjelper. Valgene jeg har å boote fra er "cdrom" og "a:" osv. ikke dvd. Lenke til kommentar
Herr_Dude Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Merker du at den forsøker å boote fra diskett/cd-rom, eller stopper det før du kommer så langt? (Det jeg prøver å spørre om er om det lyser og kommer funky lyd :smile: ) Finner den cd-rom /diskett i bios'en? Lenke til kommentar
kerte Skrevet 29. september 2002 Forfatter Del Skrevet 29. september 2002 Ja det lyser i dioden på diskettstasjonen under oppstert og den gir fra seg en lyd som høres helt normal ut. Dvd- romen starter og dioden lyser, men detskjer ingenting. Lenke til kommentar
Herr_Dude Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Hmmm, nei da vet jeg ikke... Du kan laste ned bootdisker fra bootdisk.com ... kanskje disketten din og cd'en er ødelagt ( Selv om det hadde vært et fantastisk sammentreff). Ellers vet jeg ikke og overlater ordet til noen andre. Lover å komme sterkt tilbake om jeg kommer på noe mer :smile: Lenke til kommentar
kerte Skrevet 29. september 2002 Forfatter Del Skrevet 29. september 2002 Quote: Den 2002-09-29 18:23, skrev kerte:Ja det lyser i dioden på diskettstasjonen under oppstert og den gir fra seg en lyd som høres helt normal ut. Dvd- romen starter og dioden lyser, men detskjer ingenting. Etter at pc-en har lest data fra bios kan det nesten virke som om den låser seg, den reagerer ikke på ctrl-alt-del Lenke til kommentar
monafa Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Heisan ! Har du muligheter..så følg eksemplet fra "Død harddisk !" under lagringsmedia.Burde være en sikker vinner... Lenke til kommentar
TRS Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 kansje IDE kabelen til en eller flere enheter står feil vei :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå