Gå til innhold

Rødskjær i bilde

lpstR

Anbefalte innlegg

Jeg har et GeForce 6500 (PCI-Express) og jeg får et rødskjær på skjermen. (Dette skyldes ikke noe som er ved skjermen eller oppsettet) Jeg har prøvd å endre fargene via 'fargejustering' som ligger på Nvidia driver oppsettet, uten hell. Jeg har også prøvd å justere fargene via skjermen og prosjektor, men får samme resultat.

Noen som har noen forslag?

På forhånd takk!

Richard. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mest sansynlig brudd i en eller flere ledninger i skjermkabelen.

Har du prøvd med flere skjærmer?

Har hatt samme problemet selv med en 15"CRT skjerm, når jeg riklet på ledningen kom og forsvant fargene så det var helt klart brudd i kabelen.

Prøv med en annen skjerm.

Lenke til kommentar

Det er vanligvis to grunner for at du slikt rødskjær, det ene er som sagt over dårlig kontakt. Dette kan være brudd i kabel, kabel som ikke sitter ordentlig i feste, pins i feste som er bøyd, eller grafikkkort som ikke sitter ordentlig.

Hvis du har CRT kan det også blitt feil i selve skjermen men det er flere ting her så du får forklare nøyaktig hvordan det ser ut.

Endret av substeve
Lenke til kommentar

Det har ingenting med skjermkabel eller skjerm og gjøre så den kan vi glemme med en gang!

Jeg byttet skjermkort og da ble den sånn med en gang. Jeg skjønner bare ikke hvorfor. Hvis noen har vært borte i samme problemet så hadde det vært kjempe fint om noen kunne postet det her.

Richard :)

Lenke til kommentar

Hvis du hadde et svakt rødskjær i skjermbildet, som kanskje også flimret enkelte anledninger, så var det pga. problemer i kontakt eller ledning. At du stilte på fargene uten resultat utelukker feil i selve skjermkortet. Den eneste alternativet grunnen til slike problemer er feil i skjermen, enten i billedrøret eller magnetisme, men siden det forsvant når du byttet kort er sjansen mininal for at det var dette (magnetise-problemer kan komme og gå).

Du kan tro hva du vil, men basert på de opplysninger du postet så var det dette som var problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...