Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

mer en ett nerverkskort ?

Anbefalte innlegg

I maskinen min har jeg 3 netverks kort.

Jeg hadde noen liggende og tenkte jeg skulle prøve med flere.

Jeg kjører win2k og lurte på om det er mulig å utnytte alle netverks kortene samtidig.

ELler om noen har noen smarte løsninger som gir det noe vits å ha flere netverks kort.

Det eneste jeg fikk til var å la det ene jobbe med netverket og det andre jobbe med internet deling.

Men er det mulig å gjøre slik at det ene begynner å hjelpe det andre kortet hvis netverks kortet jobber maximalt.

Hørt noe rykter om at det er noe som heter "bridging" eller noe slikt og at dette hadde med det å gjøre.

Noen som kkan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Teoretisk sett burde det være mulig å bruke to nettverkskort på samme subnet, MEN ikke til samme jobb. Dvs. det ene kortet kan ikke laste f.eks. deler av samme fil.

Den mest vanlige årsaken til å kjøre flere NIC i samme maskin, er hvis man vil kjøre den som en ruter, f.eks. mellom to subnet, eller som du gjør for å dele en nettoppkobling mellom flere maskiner.

Når det gjelder bridging, er uttrykket ukjent for meg i den situasjonen du beskriver. En bridge, er (i følge boka) en hardware enhet som kan sende protokoller som ikke kan routes, mellom to fysiske nett (eks. NetBEUI).

Vet ikke om dette var til hjelp, men håper det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...