Gå til innhold

Godt, men rimelig telezoom objektiv

Anbefalte innlegg

Tamronen er utvilsomt mye objektiv for pengene. Den optiske konstruksjonen er identisk med Nikons 70-300G, men kjøper du Tamronen med LD-glass (jeg går ut i fra at det er den det er snakk om) får du et objektiv som er praktisk talt identisk med den dobbelt så dyre Nikon 70-300D ED. (Jeg vet jeg snakker Nikonsk til en Canon-mann) Med andre ord et knakende godt kjøp.

5913510[/snapback]

Er Tamronen et bedre alternativ enn Sigma 70-300 APO?

Det blir vel i såfall denne tamronen som er aktuell da eller?

Endret av tuppetroll
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er Tamronen et bedre alternativ enn Sigma 70-300 APO?

5913519[/snapback]

Nei, det har jeg ikke inntrykk av? Legg også merke til at Tamron-objektivet har plastfatning, mens Sigma-objektivet har metallfatning.

5913526[/snapback]

Tamron har også metal innfattning (i hvertfall på mitt eksemplar). Om det er bedre enn Sigma 70-300mm APO? Vet ikke annet enn at det lille jeg har brukt det har det vært tillfredstillende til å utforske brennvidden på 70-300mm og tror ikke du blir skuffet. Det gjelder nok uansett om du velger Sigma eller Tamron.

Lenke til kommentar
Evt. kan jeg få kjøpt detteobjektivet brukt - er det en god ide?

5913542[/snapback]

Virker som du vinner endel i vekt og størrelse med det objektivet. Å utforske bare basert på kvalitet, medfører bare høyere og høyere pris. Synes dette var et godt alternativ. II utgaven er dessuten forbedret på nettop bildekvalitet.

Lenke til kommentar
Tror at jeg skall skaffe meg en 50-200 f/4 eller2,8 etter hvert.

5912141[/snapback]

Hvilken produsent har 50-200 F2,8 eller F4? Hadde jeg funnet et slikt, hadde det vært på vei inn i sekken nå..

5913450[/snapback]

Det var 70-200 f/2,8 eller f/4 jeg tengte på, Blir mye tall å holde styr på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+149837134
Anew har helt rett. Vi må forholde oss til at de færreste kan invester like mye i tele som kamerahuset kostet. Siden du ikke er erfaren enda, så er det bedre å kjøpe den zoomen fra Sigma. Den har godt omfang, og skal være skarpere enn de rimeligste zoomene. M.a.o. et greit sted å starte. Skulle ambisjonene vokse med erfaring, så er det lett gjort å selge den igjen.

5912456[/snapback]

Jeg brukte den filosofien PMnormal her legger til grunn. Endte opp med å kjøpe Tamron 70-300mm for ca 1500,- på Japan foto. Og ærlig talt, den er ikke brukt mye i vinter. Kanskje den blir mer brukt til sommeren? Eneste gangen den har sittet på en hel dag, var på Svenske Rally.

Synes 1500,- var en grei inngangs pris for å prøve ut et objektiv i dette brennvidde området. Og 1500,. kr er ikke mye penger for å kartlegge behovet sitt? Mitt tips er å kjøpe Tamron 70-300mm og "slenge" med Canon 50mm F1.8 objektiv. Det blir du garantert glad i. Har Nikon sitt tilsvarende til mitt D50 og for ikke skrytet nok av det til den latterlig lave prisen på 1000,- kr. Vet det ikke er spurt om, men slenger med et rå tips om det uansett.

50mm fra Canon og 70-300mm fra Tamron hos feks Foto&Video ender opp på ca 2450,- kr (300 kr mer enn Sigma 70-300). Et lite tips jeg kan sterk anbefalle.

5913476[/snapback]

Sikkert ikke dumt. Nå kommer også Tamron med et tilsvarende objektiv tilpassed dslr: http://www.ddmr.no/index.php?page=vis_prod...=3057&MenyID=30

Noen som har noen synspunkter på hvordan denne versjonen vil være i forhold til den andre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...