Gå til innhold

Ubuntu 5.10 fryser!

Anbefalte innlegg

Har litt problemer med Ubuntu desverre. Det fryser jo oftere enn Windows :(

Vet ikke hvorfor, og det skjer uten advarsel. Musen står fast, lyd forsvinner, og alle mulige tastekombinasjoner er nyttesløst. Eneste måten er og slå av maskinen og starte på nytt.

Skal vel ikke være slik skal det?

I samme slengen, Firefox avsluttes av seg selv ganske ofte, også det uten forvarsel. Noen som vet hvorfor? Skal prøve og oppgradere til 1.5 og se om det hjelper.

Takker for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har litt problemer med Ubuntu desverre. Det fryser jo oftere enn Windows :(

Vet ikke hvorfor, og det skjer uten advarsel. Musen står fast, lyd forsvinner, og alle mulige tastekombinasjoner er nyttesløst. Eneste måten er og slå av maskinen og starte på nytt.

Skal vel ikke være slik skal det?

5909931[/snapback]

Det høres ut som en hardware-feil, for eksempel minnebrikke. Men hvis det fungerer bra i Windows, vet jeg ikke...

Lenke til kommentar

Hmm, hvor hyppig kommer dette? Dersom det er hyppig nok til at du ikke trenger å vente dagesvis på det, kan det tenkes at det lønner seg å investere litt tid i å fyre opp f.eks. Knoppix og se om ting fryser også der. Det kan jo tenkes at det er et eller annet (u)lurt Ubuntu gjør på. Full frys har i hvertfall neppe noe med Flash/Firefox å gjøre, som noen antydet.

Lenke til kommentar

Jeg hadde nøyaktig samme problemet med min gamle AMD XP3200 når jeg oppererte i FF med Flash. Etter at jeg har gått over til Intel har jeg ikke hatt det problemet. Om det var HW eller SW relatert er ikke lett å svare på, men etter at jeg kjørte Mozilla Borwser stedefor FF og fjernet mister Flash sluttet maskinen å fryse så ofte som den gjorde før. Tips er å teste flashblock, funker ikke det er det kanskje ikke det som er problemet..

Lenke til kommentar
Hmm, hvor hyppig kommer dette? Dersom det er hyppig nok til at du ikke trenger å vente dagesvis på det, kan det tenkes at det lønner seg å investere litt tid i å fyre opp f.eks. Knoppix og se om ting fryser også der. Det kan jo tenkes at det er et eller annet (u)lurt Ubuntu gjør på. Full frys har i hvertfall neppe noe med Flash/Firefox å gjøre, som noen antydet.

5910308[/snapback]

Det skjer med varierende mellomrom. Skjedde faktisk nå nettopp kun 10 minutter etter boot-up. Tok og kjørte en memtest tidligere idag, var ikke noe gale med minnet ihvertfall.

Så, ubuntu driver og kødder seg, hvorfor/hvordan vet jeg ikke :(

Lenke til kommentar
Takk for hjelpen folkens, men gikk tilbake til Windows. Grensen for toleranse ble brutt da x bestemte seg for og ta en aldri så liten ferie i forbindelse med ati-driverne :p

Neste forsøk blir vel 6.06 ;)

5922663[/snapback]

Vil tru at det er fglrx drivere som har skapt alle problema.

Ati sine drivere i linux er kjent for å være utruleg ustabile mens Nvidia sine er stabile:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...