Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Har litt problemer med Ubuntu desverre. Det fryser jo oftere enn Windows Vet ikke hvorfor, og det skjer uten advarsel. Musen står fast, lyd forsvinner, og alle mulige tastekombinasjoner er nyttesløst. Eneste måten er og slå av maskinen og starte på nytt. Skal vel ikke være slik skal det? I samme slengen, Firefox avsluttes av seg selv ganske ofte, også det uten forvarsel. Noen som vet hvorfor? Skal prøve og oppgradere til 1.5 og se om det hjelper. Takker for hjelp Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Dakkar boksen din, har du prøvd med pledd og varmeflaske? Anngåande FF, innstaler flashblock. Mykje av problema med FF i *nix skuldas flash. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Har litt problemer med Ubuntu desverre. Det fryser jo oftere enn Windows Vet ikke hvorfor, og det skjer uten advarsel. Musen står fast, lyd forsvinner, og alle mulige tastekombinasjoner er nyttesløst. Eneste måten er og slå av maskinen og starte på nytt. Skal vel ikke være slik skal det? 5909931[/snapback] Det høres ut som en hardware-feil, for eksempel minnebrikke. Men hvis det fungerer bra i Windows, vet jeg ikke... Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 12. april 2006 Forfatter Del Skrevet 12. april 2006 Funker helt fint i Windows ja, tror ikke det er hardware-feil. men kan jo være, selv om det virker litt usannsynlig at det skulle skje akkurat når jeg installerte Ubuntu. Er nok software-relatert... Lenke til kommentar
gspr Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Hmm, hvor hyppig kommer dette? Dersom det er hyppig nok til at du ikke trenger å vente dagesvis på det, kan det tenkes at det lønner seg å investere litt tid i å fyre opp f.eks. Knoppix og se om ting fryser også der. Det kan jo tenkes at det er et eller annet (u)lurt Ubuntu gjør på. Full frys har i hvertfall neppe noe med Flash/Firefox å gjøre, som noen antydet. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Jeg hadde nøyaktig samme problemet med min gamle AMD XP3200 når jeg oppererte i FF med Flash. Etter at jeg har gått over til Intel har jeg ikke hatt det problemet. Om det var HW eller SW relatert er ikke lett å svare på, men etter at jeg kjørte Mozilla Borwser stedefor FF og fjernet mister Flash sluttet maskinen å fryse så ofte som den gjorde før. Tips er å teste flashblock, funker ikke det er det kanskje ikke det som er problemet.. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 (endret) Mitt innleg om FF of flash var mynta på hans andre spørsmål I samme slengen, Firefox avsluttes av seg selv ganske ofte, også det uten forvarsel. Noen som vet hvorfor? Skal prøve og oppgradere til 1.5 og se om det hjelper. Endret 12. april 2006 av Mr.Elendig Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 Hmm, hvor hyppig kommer dette? Dersom det er hyppig nok til at du ikke trenger å vente dagesvis på det, kan det tenkes at det lønner seg å investere litt tid i å fyre opp f.eks. Knoppix og se om ting fryser også der. Det kan jo tenkes at det er et eller annet (u)lurt Ubuntu gjør på. Full frys har i hvertfall neppe noe med Flash/Firefox å gjøre, som noen antydet. 5910308[/snapback] Det skjer med varierende mellomrom. Skjedde faktisk nå nettopp kun 10 minutter etter boot-up. Tok og kjørte en memtest tidligere idag, var ikke noe gale med minnet ihvertfall. Så, ubuntu driver og kødder seg, hvorfor/hvordan vet jeg ikke Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Hvaslags grafikkkort og drivere har du? Har du kjørt oppdateringer? Har vært borti en maskin før (SuSE) som hang seg hele tiden. Viste seg å være grafikkkortet. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 (endret) For ordens skyld, Ubuntu'n din er oppdatert? EDIT: Kyrsjo var innom det spørsmålet ja. Endret 13. april 2006 av RattleBattle Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 Maskinen er oppdatert ja. Har Radeon mobility 9600 med xorg-fglrx'driverne... Tror det kan ha noe med at den feiler å mounte local file system under oppstart... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Har du mer enn en distro installert? Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Takk for hjelpen folkens, men gikk tilbake til Windows. Grensen for toleranse ble brutt da x bestemte seg for og ta en aldri så liten ferie i forbindelse med ati-driverne Neste forsøk blir vel 6.06 Endret 15. april 2006 av Psykopatisk Kaffelefse Lenke til kommentar
Teroedni Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Takk for hjelpen folkens, men gikk tilbake til Windows. Grensen for toleranse ble brutt da x bestemte seg for og ta en aldri så liten ferie i forbindelse med ati-driverne Neste forsøk blir vel 6.06 5922663[/snapback] Vil tru at det er fglrx drivere som har skapt alle problema. Ati sine drivere i linux er kjent for å være utruleg ustabile mens Nvidia sine er stabile:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå