Qwseyvnd Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Jeg får ikke 5.1 på Dolby Surround på nForce hovedkort. PS: jeg bruker analog utgang. En gang klarte jeg på 5.1 og Dolby Surround men da får jeg bare front, ingen bak, senter/subwoofer! :sad: Jeg sjekket i Enhetsbehandling, der står nVidia nForce APU (Dolby-Digital), jeg sjekket utgangstyper Analog: Av, Stereo, Dolby Surround Digital: Av, Stereo, Dolby Digital, Jeg har ikke SPDIF, men Coax har jeg. Må jeg kjøpe en ny Digital høyttaler??? Har prøvd ForteMedia FM801 og nForce, synes nForce er best på Dolby Digital, mindre forvrengt lyd...forrige gang jeg sendte, ingen svarte engang. Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 For å rydde opp i noen begreper kan du se på de siste postene om dolby digital og dolby surround. Forstår deg ikke helt, har du brukt den analoge 5.1 utgangen (6 kabler), eller en digital coax kabel? Hva slags høytalere er det du bruker egentlig? Hva slags innganger er det på de? Er det i spill du ikke får lyd i alle kanaler eller gjelder det dvd plater også? Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 29. september 2002 Forfatter Del Skrevet 29. september 2002 Jeg mener jeg har Coax utgang, ikke S/PDIF, jeg bruker minijack til 2 rca, på 3 kabler. Det gjelder Spill, DVD, Windows, INGEN LYD Jeg har jo ABIT SP-50 den har ingen coax eller S/PDIF, bare 6 innganger. På min høyttaler er det: 1stk G9 inngang 6stk RCA inngang for 5.1 2stk RCA inngang for Stereo ikke mer. Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Quote: Den 2002-09-29 21:53, skrev Qwseyvnd:Jeg mener jeg har Coax utgang, ikke S/PDIF, jeg bruker minijack til 2 rca, på 3 kabler. Coax sender da også ut spdif signaler. Bruk google dersom du vil vite mer :smile: Er litt usikker på hvordan du egentlig har ordna det kabelopplegget, men er det 6 utganger på lydkortet og 6 innganger på forsterkerendelen og du bruker 6 kabler burde alt vært bra. Da er det mer sannsynlig noen innstillinger i driverne som er gale. Prøv å sett på en dvd og husk å krysse av for dekoding av ac3 i dvd-avspillingsprogrammet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå