Gå til innhold

spørsmål om ram?

graks

Anbefalte innlegg

jeg skal kjøpe meg 1 gb ekstra ram til pc min,så jeg har noen spørsmål til dere.

1.får jeg dårligere ytelse med og bruke 4x512mb ram brikker,sammenlignet med og ha 2x1gb brikker?

2. er dette forsatt en bra ram,har 1 gb allerede av denne ram'en http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118737

3.broren sier at man får utrulig mye bedre ytelse med ocz 2gb ram sammenlignet med 2 gb ram fra min ram stemmer det?

Endret av graks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ytelsen er lik med billige og dyre rambrikker så lenge man ikke driver med overklokking og/eller justering av timings.

Da er det et fett hva man kjøper av brikker...

Men straks man vil kjøre på stramme timings og/eller overklokke så først da teller egenskapene til brikkene alt.... :)

Lenke til kommentar

så er det sant at man får dårlige ytelse med 4x512mb brikker,sammenlignet med 2x1gb brikker?

har mest lyst på og kjøpe meg 2stk 512mb samme som jeg har er det lurt?.noen sier at klokkefrekvensen går ned fra 400 til 333 vist du bruker 4*512mb rambrikker,sammenlignet med 2x1gb rambrikker stemmer det?

Lenke til kommentar
så er det sant at man får dårlige ytelse med 4x512mb brikker,sammenlignet med 2x1gb brikker?

har mest lyst på og kjøpe meg 2stk  512mb samme som jeg har er det lurt?.noen sier at klokkefrekvensen går ned fra 400 til 333 vist du bruker 4*512mb rambrikker,sammenlignet med 2x1gb rambrikker stemmer det?

5912331[/snapback]

Hvilket hovedkort ?

Lenke til kommentar

Ytelsen på 2stk brikker vil vanligvis bli litt bedre enn med 4stk brikker pga command rate som må stilles til 2T.

Hvor mye ytelsestap det blir er omdiskutert, selv tenker jeg at all ytelse hjelper.

Avhengig av HK og CPU så opplever noen at 4stk brikker må kjøres i 333MHz, om det er snakk om ganske ny maskin så pleier det å gå fint med 400MHz.

Har nettopp gått igjennom valgets kval selv og nå selger jeg brikkene mine og har bestilt meg CORSAIR TWINX2048-4000PT settet.

Lenke til kommentar
har et MSI K8N NEO4 Platinum, nForce4 Ultra som jeg kjøpte i juni i fjor

har en amd 64 3500+ venice

da burde det gå greit siden jeg har en ganske nytt hovedkort?

5913203[/snapback]

En kamerat har ca samme HK men med "winchester" versjonen av 3500+ og der går det ihvertfall fint med 400MHz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...