Bruno Mars Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Hei, Vi i familien min snakker om å kjøpe media center pc. Jeg mener forskjellen på media center bare er media center oprativ syst. og TV- kort. Er det ikke det? Men går det ann å kople til 2 skjermer og bruke den til 2 forskjellige ting på 1 gang. F.eks. spille på 1 skjerm og se på tv på den andre? Det mener jeg ikke går. Men jeg har hørt om virtuell pc. Er ikke det flere pcer i 1? Går det ann å kople pcen til vanlig tv skjerm (flatskjerm 37")? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 (endret) En MediaCenter PC er bare en helt vanlig PC Ja. MEN Man kan gjøre noen beviste hardware valg når man kjøper en HTPC. Man legger kanskje litt mer vekt på utseende. At den skal se ut som ett møbel man kan ha i stua. Det finnes mange flotte aluminiums kabinetter som ser veldig lekre ut. Man legger også mer vekt på stillhet fremfor ekstrem ytelse. Har man en kjeller kino kan man kjøpe noe råere da man som regel kan gjemme maskinen bort. Men for meg skulle den stå rett forran meg i stua, så lydløs var viktig. Så da kan man se på Pentium M platformen og vifteløse PSUer og passiv kjølet skjermkort. En PC kan til en hvis grad multitaske, men å se på TV på en skjerm og spille ett 3D spill på en annen er nok utenfor hva man kan regne med at en PC kan gjøre smooth. Pluss man har fortsatt bare en input device til PCen, så hvergang noen vil bytte TV kanal vil nok spillet minimeres pga media center softwaren tar oppmerksomheten. Så nei, det er ikke mulig på en enkel måte. Via S-video kabel eller andre overganger kan du koble en mediacenter PC til en vanlig TV. Men jeg synes det er litt som å sette en porche motoer i en Lada....du har en PC som kan vise utrolig med oppløsning og så kveler du hva den kan levere med å tvinge den til å sende analogt signal i PAL oppløsning (720x576). En MediaCenter PC har det aller best på et medium som kan vise minst 1024x768 oppløsning og oppover. AKIRA Endret 12. april 2006 av AKIRAx24 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå