thomassit0 Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 hei, skal ha meg en macbook med 128MB utgaven, har nå en asus med 256mb utgaven, og lurte på om det er store forskjeller i ytelse? har prøvd å google men fant ingen bra tester. så det jeg lurte på er om noen kan finne frem noen sammenlignbare resultater for hhv 128 og 256mb utgaven. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 det heter at et skjermkort som ikke er i toppklassen alldri vil fullt utnytte så veldig ram da gpu alldri er kraftig nok. evt en 5200 kort med 512 ram er latterlig. da et x1600 er nokså likt et vanlig 6800 eller x800 eller noe sånt. så hvis en trengte mer ram til spilling så ville en kun brukt en turbocache funksjon eller aperturesize ram, dvs den bruker rammen fra pcen, etter det så bruker den hd, det går sent, spørs hvordan det settes opp så noe vill alltid være på hd. i utgangspunktet skulle vi alle hadd 1ultrahertz gpu/cpu og 1 dusin kiloram Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Uavhengig om det er 128 MB eller 256 MB minne, så tror jeg det er mere avgjørende hvor stor båndbredde det er på minnebussen; 128-bits eller 256-bits minnebuss. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 12. april 2006 Forfatter Del Skrevet 12. april 2006 var det jeg mistenkte. så da er det forhåpentligvis ikke så stor forskjell da =D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå