VikinGz Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 (endret) har ett lite problem (tror jeg) Jeg har en 350watts strømforsyning på serveren min (intel celeron 950mhz, 512mb sd-ram) 2 kontroller kort (sata og pata) samt ett nettverkskort. jeg har 7 harddisker 1x20 (os) 1x40 1x80 2x200 2x250 (jeg har fordelere for å få nok strøm til alle) problemet er at jeg sliter kraftig med maskina.... hu er ustabil og jeg bryuker den på nettverket hele tiden, som lagring og lesing fra. så trenger den stabil! har denne strømforsyning Kan vell være at det er for lite strøm *edit* Fins det programmer for å måle hvor mange watt jeg bruker? Endret 12. april 2006 av VikinGz Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Jeg vet ikke om det finnes et program for å måle hvor mye strøm du bruker. Det finnes såkalte kalkulatorer der du kan skrive hvilke ting som er koblet til PSUen og hvor stor PSUen er på (strømforsyningen) og dermed regne ut hvor mye du bruker av den. Jeg har ikke en link til en slik kalkulator men med litt googling så er nok den saken løst rimelig enkelt. Med første øyekast ser det ut som at du trenger en større strømforsying. 7 harddisker var litt mye for en 350W PSU. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 12. april 2006 Forfatter Del Skrevet 12. april 2006 Takker for svar Blir kansje en ny en... eller så blir det så jeg deler opp filserveren til to stykk... Lenke til kommentar
Marshall939 Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Kjørte 8 disker med en 450w PSU NorthQ og resultatet ble nedslående etter en stund.JEg mener å ha dekning for å tro at dette forårsaket at HK døde.Strøm til Cpu fikk seg en smekk (kondensator defekt) sånn at HK kun startet opp diskene + viftene.No Boot eller annet som gjør at den starter opp OS. Derfor vil jeg anbefale deg uavhengig av det som skjedde her å heller kjøpe deg en på 5-600W hvis du skal leke med så mange disker i servertårnet ditt. Lenke til kommentar
martinch Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Det er vel ikkje noko program for kor mykje straum du bruker, men nokre hovudkort har følarar som måler spenninga. Dette kan gi ein peikepinne på kor hardt straumforsyninga er belasta. Trur at spenninga synk når du belastar straumforsyninga hardt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Det er vel ikkje noko program for kor mykje straum du bruker, men nokre hovudkort har følarar som måler spenninga. Dette kan gi ein peikepinne på kor hardt straumforsyninga er belasta. Trur at spenninga synk når du belastar straumforsyninga hardt. 5918945[/snapback] Den gjør i hvertfall ikke det motsatte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Hvis du skal kjøpe en ny en kan jeg trygt anbefale en Hiper Type-R PSU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå