Vaio Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Hei kan noen forklarer med hva er forskjellen til en access point og en router... Jeg har lyst på trådløst internett nettverk i huset mitt... men er ikke helt sikkert om jeg skal velge en router til modemet fra NGT eller access point... Takk for ditt svar Lenke til kommentar
persistent Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Såvidt jeg har skjønt så er et aksess punkt et tilleggspunkt til et allerede eksisterende nettverk. Dvs. at du har en trådløs ruter og vil øke rekkevidden, da kan du sette på et aksess punkt. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Det aller enkleste er å kjøpe et rent aksesspunkt, minst trøbbel i ditt oppsett. Når det er sagt, er det stort sett ikke noe problem å bruke en ruter som rent aksesspunkt heller. Man må bare droppe å bruke WAN-porten, sette IP på lan-delen til ruteren som er innenfor det den fra NGT deler ut og slå av DHCP-serveren. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 12. april 2006 Forfatter Del Skrevet 12. april 2006 så hva er best...? Hva har dere da? Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Jeg har et aksesspunkt, men mest fordi jeg har en egen maskin til å ta seg av rutinga. Mitt inntrykk er at et aksesspunkt vil passe best i ditt tilfelle, selv om noen rutere muligens tilbyr litt mer funksjonalitet. Spørs om du er litt fortrolig med å sette slikt opp, eller har litt tid til å lære. Hvis du har planer å skifte leverandør (f.eks UPC, Ventelo eller Telenor) de neste 6 månedene, kan det være lurt å kjøpe en ruter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå