Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Radiatortett - Funker det?

Magpal

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en liten lekkasje i radiatoren, samt i ekspansjonstanken. Hadde planer om å stikke ut på høggern i dag for å få nye deler, men de har jo selvsagt tatt seg påskeferie!

Må ha bilen klar til 3. påskedag, så det haster litt.

Finnes jo mange triks for å stoppe lekkasjer. Kanel, egg og det mye omtalte "vidundermiddelet" radiatortett. Funker radiatortett og hvor ødeleggende er det for resten av systemet? Har hørt om flere tilfeller der det tetter igjen kjølesystemet.

Hva hvis jeg først renser systemet skikkelig slik at det ikke kan sette seg klumper av radiatortett andre plasser enn der lekkasjen sitter. Vil det hjelpe?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bar'leaks fungerer(også flere på forumet som har nevnt dette).Det er ikke et humburgprodukt,men noe som blir brukt på verksteder og tetter kun det det skal tette.Har selv prøvd det og kan bare si at det var mest utrolig hvor bra det virket.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

jada, funker som bare det!

Men kjølevannet ser ikke ut etterpå, så det er nok en viss fare for at du muligens kan gå på en smell og tette andre plasser også. Dvs. små trange passasjer i systemet. Bilen ble vraka for et år siden, så jeg kan dessverre ikke si noe på holdbarhet, men det varte vel i i alle fall 4-5mnd. før jeg vraket den.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Det bør du ja.. om du leser på boksen så står det hvor lenge du kan ha den i.

Mener det ikke sto noe om det på boksen, men kan ikke sjekke heller fordi jeg har kastet den. Har vel hatt det i i 2-3 uker. Lekker ikke lenger heller, så kanskje på tide å skifte kjøleveska da.

EDIT: Bør jeg kjøre gjennom med radiator-rens når jeg skifter kjøeveska?

Endret av -Bushman-
Lenke til kommentar
  • 7 år senere...

Eg ser tråden er gamal, men sidan det er mange som les den vil eg gjerne gje eit råd til alle dei framtidige offerene for Biltema sin Radiatorsement.. Kan godt hende at radiatortett frå Omega eller nokre av dei skikkelege merka fungerar ypperleg.

Biltema sin radiatortett er derimot eit stort sjangsespel. Eg kjøpte radiatortett frå biltema, fylde instruksane til punkt og prikke. Og jada,

som lova vart radiatoren tett. HEILT tett! 

Det verste er at det er fleire som har saksøkt dei for at dei sel radiatorsement som øydelegg radiatorane, og framleis så sel dei skiten.. 

Endret av tess0
Lenke til kommentar

Ville kjørt en rens først, så ville jeg brukt egg smile.gif

Egget klumper seg ikke ikke sånn som radiatortett gjør, så det er tryggere smile.gif

Vet ikke, men bare føler på meg at det sitter langt inne å stå der med en 6-pack å knerte og helle de ned i tanken. Noe som skriker "ikke gjør det"  :D  (men kan godt hende det fungerer da, siden man går god for det)

Tettet med pizza Grandiosa mon tro?  :blink:

hBAIBBU.jpg

Lenke til kommentar

Eg ser tråden er gamal, men sidan det er mange som les den vil eg gjerne gje eit råd til alle dei framtidige offerene for Biltema sin Radiatorsement.. Kan godt hende at radiatortett frå Omega eller nokre av dei skikkelege merka fungerar ypperleg.

Biltema sin radiatortett er derimot eit stort sjangsespel. Eg kjøpte radiatortett frå biltema, fylde instruksane til punkt og prikke. Og jada,

som lova vart radiatoren tett. HEILT tett! 

Det verste er at det er fleire som har saksøkt dei for at dei sel radiatorsement som øydelegg radiatorane, og framleis så sel dei skiten.. 

Tror det kan være en skummel snarvei sånn generelt med slike "vidundermiddler" av ulik art. Kjapt, men så får man kanskje jobben og frustrasjon på et senere tidspunkt (hvis det er en bil man skal ha over tid)

Er ikke alltid f.eks. en ny radiator koster all verden, selvsagt avhengig av bil/årsmodel, men ser på mister-auto fra kr.300-500 osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...