AlphaX Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Hei Har et Antec Sonata kabinett hvor jeg nettopp har skiftet viften bak. For øyeblikket er denne satt opp til å dra varm luft UT av kabinettet. For øyeblikket ligger CPU temp på 52 grader (Pentium 4, 3.2 ghz) og hovedkort ligger på ca, 38 grader. Er dette akseptable temperaturer? Eller bør jeg evt. dra luften inn i bakkant? Viften er 120 mm, og den eneste jeg har i tillegg til CPU kjøling. /A. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Hovedkorte mitt ligger på 50 og CPU på 55 på max load. Lenke til kommentar
Løve Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Jeg har funnet ut at det gir best kjøling for meg å dra luft ut bak på toppen av kabinettet. HKet mitt ligger på ca. 25-30 grader, men vet ikke helt om sensorene er helt riktige. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Et HK tåler 120grader, MINIMUM! Men det å holde det under 40 er uten tvil en fordel. Høyere enn dette, så vil det gå mer og mer utover tempen på andre komponenter i kabinettet. Når det gjelder kjøling, så er det viktig å ha gjennomgang på luften. Dvs inn en side og ut en annen. Det som og burde huskes er at varmluft stiger. Dette gjør at kaldluft "ligger" igjen på bakken. Vis man tar dette i betraktning, så kommer man fram til konklusjonen at man burde ha en vifte nede som suger inn luft, og en oppe som blåser ut. Og siden kabinett er laga som dem er, så pleier dette å resultere i at inne nede kommer kald luft inn. Og bak oppe går varm luft ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå