zenior Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Har et irriterende problem som snart tar livet av meg... Når jeg kobler min laptop til min Pioneer flatskjerm med en vga kabel, så får jeg ikke noe bilde. Hadde bilde og alt var ok tidligere i vinter, men av en eller annen grunn er dette blitt borte. Setter her opp en liste på noen av tingene jeg har forsøkt uten hell: Flashe hovedkortet med nyeste BIOS Flashe hovedkortet med en steingammel BIOS fra en Sager 4750 (identisk maskin) og tilbake til den nye igjen Reparere windows med chkdsk /r Formatere, repartisjonere og installere nyinnkjøpt genuin xp pro norsk Installere nyeste ATI drivere (Hydravision) Installere gamle ATI drivere (Hydravision) Installere nyeste ATI drivere (Catalyst) Installert omega driver Forsøkt med default vga driver i win xp Forsøkt å flashe BIOS på skjermkort, men finner ikke riktig (kompatibel) BIOS versjon: BK-ATI VER008.017M.202.000 Forsøkt alle mulige innstillinger på skjermoppløsning etc... Disablet USB support i BIOS, samt fjernet USB mus (tips fra ATI) Testet med to andre vga kabler Testet med to andre eksterne skjermer Går snart tom for ideer... Får forøvrig ingen feilmeldinger i ATI Catalyst Control senter, skjermkortet oppdager det eksterne displayet, og alt ser riktig ut der. Får heller ingen feilmelding fra Pioneer skjermen, bortsett fra at når jeg går inn i BIOS på laptopen, så melder skjermen stadig at den ikke støtter dette signalet, men ved forsøk på vanlig visning melder den bare om ingen input når jeg disabler ekstern skjerm. Enabler jeg den, så kommer ingen feilmelding. Altså det er signal til skjerm... Ved feilsøking i Win XP får jeg beskjed om at dersom Adobe Type Manager er installert, så vil ikke eksternt display virke. Har ikke installert dette, men har derimot Adobe Photoshop cs2, image ready cs2, designer 7.0, acrobat 7.0 pro, bridge og distiller 7.0 Mulig type manager er integrert i noen av disse, eller at de krøller det til selv...kvier meg litt for å avinstallere alle disse. Har kontaktet Medion, men de var lite hjelpsomme, ringte også Pioneer tidligere, og de mente at det helt klart ikke var feil på skjermen.. noe jeg siden har fått bekreftet siden det ikke virker på andre skjermer heller. Noen som har noen tips å komme med? Tror selv mest på å flashe skjermkort med ny BIOS, men klarer altså ikke å finne det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå