Lanka Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 God dag. Jeg har nå hatt Bredbåndstelefon fra Telio i ganske lang stund nå. Og det har vært særdeles dårlig talekvalitet har jeg funnet ut. Jeg hører dem jeg snakker med, men ikke omvendt. Det er visstnok skurrete. Ifølge Telio så er det opplastningshastigheten som påvirker kvaliteten på tale, og derfor må jeg bruke Netlimiter eller noe for å få frigitt x kb/s til nettopp denne prosessen (Telefonen). Jeg bruker Bit Torrent flittig, og med Norbits må du ganske enkelt seede hele tiden. Derfor går det jo betydelig utover opplastningshastigheten. Noen som kan forklare hvordan jeg løser dette problemet? Evt. har en liten guide i hvordan man ordner dette? Mange som har problemer med dette har jeg forstått. Min NL/OL er 2048/512 Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Last ned NetLimiter og sett den øvre grensen på all upload-trafikk fra pcen din til 256 kbps. Da har du 256 kbps igjen i upload til telefonen og såpass burde du ha. Lenke til kommentar
TrueNo Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 men hvis jeg Gamer for eksempel og noen begynner å laste ned via linjen min,så vil det begynne å lagge.Må jeg da legge inn netlimiter på hans datamaskin får at nettet han bruker skal begrenses? Sliter litt med dette:P Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Når du begrenser opplastingshastighet til 256 Kbps da vil ikke han ha mulighet til å bruke mer enn 256 Kbps. Men hvis det lagger når han bruker så mye, da får du skru opplastingshastigheten enda litt ned. Freebird!.. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Du trenger i utgangspunktet ikke netlimiter for å begrense opplastingshastigheten. De fleste torrent-klienter har denne funksjonen innebygget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå