Gå til innhold

Kulturo: Varme tall for Istid 2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Også i USA har filmen satt rekorder. Der ble den første animasjonsfilmen som spiller inn over 100 millioner dollar.

Hæ? Dette er jo fullstendig feil, følgende filmer har for eksempel mer enn 100 mill dollar:

Finding Nemo

Lion King

Incredibles

Shark Tale

Madagascar

Shrek

Shrek 2

og mange flere...

Lenke til kommentar
Også i USA har filmen satt rekorder. Der ble den første animasjonsfilmen som spiller inn over 100 millioner dollar.

Hæ? Dette er jo fullstendig feil, følgende filmer har for eksempel mer enn 100 mill dollar:

Finding Nemo

Lion King

Incredibles

Shark Tale

Madagascar

Shrek

Shrek 2

og mange flere...

5970862[/snapback]

Det kan hende jeg tar feil her, men jeg mener å tro at Istid 2 er den første som har spilt inn 100 millioner dollar "domestic box office", altså innenlands kinosalg, mens de andre filmene du referer til kanskje har spilt inn over 100 millioner dollar på verdensbasis?

Lenke til kommentar
Det kan hende jeg tar feil her, men jeg mener å tro at Istid 2 er den første som har spilt inn 100 millioner dollar "domestic box office", altså innenlands kinosalg, mens de andre filmene du referer til kanskje har spilt inn over 100 millioner dollar på verdensbasis?

Filmene Kr]st[an nevner har spilt inn langt over 100 millioner dollar på kino innenlands. Istid 2 har absolutt ingen "rekorder" så vidt jeg kan se, den har ei heller spilt inn mest i USA i åpningshelgen blant animasjonsfilmer. Dårlig research til artikkelen dette her.

Lenke til kommentar

Det er selvsagt helt korrekt, det er en grov feil der, den var den første filmen i år som spiller inn over 100 millioner dollar. Sånn kan det gå når man kjapt skriver saker i påskeferien, det var ikke dårlig research bare en grov grov feillesning av kilde.

Har korrigert dette i artikkelen nå, takk for at det ble påpekt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...