Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ombygging/omregistrering av tilhenger

Anbefalte innlegg

Me er ein kameratgjeng som har tatt understellet frå ei campingvogn og byggd ein treplatting på. Oppå denne plattingen skal det så vere mulig å feste sittegruppe og grill. (typisk festival prosjekt...!!) Det me lurer på er då kva som skal til for å kunne omregistrere denne hengaren frå campingvogn til vanleg bilhengar slik at den kan kjørast på vanleg førarkort?

Lys og bremser blir arbeida med nå så det bør vere i godkjennbar stand snart! he he

Kva kostar det å omregistrere ein hengar? campingvogna har vore avskilta ei stund....

Er det spesielle ting me bør vere på vakt for?

kva krav er det til hengerar som skal brukast til varetransport?

Kjem til å komme ut ein liten worklog seinare når me veit heilt sikkert at registrering og slikt går i orden.. Vil ikkje bruke for mykje tid og pengar på prosjektet før den tid....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du skriver "vanlig førerkort", mener du kanskje "B" ?

For jeg har et vanlig førerkort jeg også, selv om det står "BE C1E D1E" :tease:

Men her har du oversikten for "B" hos vegvesenet:

B

• Personbil med tillatt totalvekt på høyst 3500 kg og maksimalt 8 passasjerplasser i tillegg til førerplassen.

• Personbil som nevnt ovenfor med tilhenger med tillatt totalvekt på høyst 750 kg.

• Personbil med tilhenger hvor samlet tillatt totalvekt for personbilen og tilhengeren ikke overstiger 3.500 kg. Tilhengerens tillatte totalvekt må ikke overstige motorvognens egenvekt.

Lenke til kommentar

Kan ikke gi deg noe godt svar, men her i gården står det 1stk båthenger og 1stk vanlig tilhenger.

Tilhengeren har tidligere vært campingvogn som nå har fått sveist ny ramme rundt og plate i bunnen, slik vanlige tilhengere har. Ble vist hos biltilsynet og godkjent som varehenger (har ikke vognkortet her, men det står "EGENPRODUSERT" på merke/type)

Båthengeren er hjemmesveisa av firkantrør, med aksling fra campingvogn. Også den ble godkjent :)

Lenke til kommentar

Takker for svar!

Vanlig førerkort var meint som B ja.. he he!

Viss du har fått godkjent heimelaga båthenger og varehenger skal det nok gå greit med vår og!

Må sei eg ser litt lysare på prosjektet nå når eg veit at andre har fått godkjent heimelaga hengerar utan problem! he he!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...