Gå til innhold

Frp svir av skattebetalernes penger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man kan jo spørre seg hva de tenkte på i stortingsgruppen til FrP når de gikk god for disse godene Siv Jensen har fått. En ting er retningslinjene. En annen ting er førstesideoppslag med dårlig omtale. Ikke all PR er god PR. Folk som driter i politikk for eksempel biter seg bare merke i ansiktet, navnet på partiet, og at de har gjort «noe galt».

Men kan jo spørre seg om stortingsgruppen til slutt følte det var verdt det. :)

Lenke til kommentar
Dette er mennesker med toppjobber som mest sannsynlig kunne fått bedre betalt i andre stillinger. Om de har noen frynsegoder ser jeg på det som en god ting. Noe som kan lokke dyktige mennesker til å jobbe med noe som er mer enn livsstil enn en jobb.

5954371[/snapback]

Mener å huske at jeg hørte en studieveileder på God Morgen Norge for noen uker siden i forbindelse med søknadsfristen til Samordna Opptak den 15. (18.) april si at de fleste ungdommene hun var i kontakt med gjennom jobben virket å følge hjertet fremfor hode i valg av studie. Så hvor viktig penger og frynsegoder virkelig er kan en jo spørre seg om.

Men det skader sikkert ikke. ;)

Lenke til kommentar
Man kan jo spørre seg hva de tenkte på i stortingsgruppen til FrP når de gikk god for disse godene Siv Jensen har fått. En ting er retningslinjene. En annen ting er førstesideoppslag med dårlig omtale. Ikke all PR er god PR. Folk som driter i politikk for eksempel biter seg bare merke i ansiktet, navnet på partiet, og at de har gjort «noe galt».Men kan jo spørre seg om stortingsgruppen til slutt følte det var verdt det.  :)

5954518[/snapback]

Ah, endelig et seriøst innlegg om dette. Du har et veldig godt poeng. Selv om det ikke er i strid med regelverket å kjøpe "firmabil" eller sponse personlig trener, så var det, sett med etterpåklokskapens øyne, kanskje ikke de lureste vedtakene. De burde muligens ha sett for seg at det kunne bli medieoppslag på det. Et mulig bedre alternativ kunne kanskje vært å bare øke lønnen en liten prosent eller to, slik at Jensen selv kunne dekket kostnadene til bil og trener. På den annen side tror jeg folk flest ser hvor unyanserte oppslagene i VG er og ikke lar seg påvirke noe særlig av dette. Personlig synes jeg ikke det er noe bedre å tøffe rundt i en Stortings-limo (med sjåfør!) enn at partiet anskaffer en firmabil...

Lenke til kommentar

Er vell ikke så unormalt att ansatte får litt ekstra goder. Faren min jobber for staten (i NVE) og der har de hatt tilbud om gratis fysioterapeut og legeundersøkelse, så vell som bil til utlåns. Skjønner ikke hvorfor ikke politikerne skal kunne få det samme (eller de fleste kan jo det untatt Frp) uten å få så mye stress

Lenke til kommentar
Det er vel i det at de er folkevalgte forskjellen ligger. Og at folk har et forhold til pengene de bruker. Jeg for eksempel kan ikke en gang si at jeg vet hvem NVE er.  ;)

5954634[/snapback]

De som er på stortinget er folkevalg. FrP er dog en stor organisasjon som på samme tid er arbeidsgiver for en del mennesker.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke sikker på om jeg verken forsto poenget ditt, eller om det gjør noen forskjell. Er ikke en stortingsgruppe en gruppe av et partis representanter på stortinget? Det er stortingsgruppene som «eier» pengene, og ikke partiene stortingsgruppene representerer, så vidt jeg vet.

Poenget mitt var uansett bare at folk har et helt annet forhold til det. :)

Lenke til kommentar
Jeg er ikke sikker på om jeg verken forsto poenget ditt, eller om det gjør noen forskjell. Er ikke en stortingsgruppe en gruppe av et partis representanter på stortinget? Det er stortingsgruppene som «eier» pengene, og ikke partiene stortingsgruppene representerer, så vidt jeg vet.

Poenget mitt var uansett bare at folk har et helt annet forhold til det.  :)

5954879[/snapback]

Var ikke meningen å prøve og forrandre på noe av det du skrev. Ville bare legge til at FrP er mer, faktisk mye mer, enn bare de personene som sitter på stortinget.

Lenke til kommentar
At stortingsgruppene i det hele tatt får så mye penger at det er mulig å kjøpe en bil til lederen er rablende galskap. Jeg aner ikke hvor mye stortingsgruppene får, men mye er det tydeligvis, Høyres stortingsgruppe har vistnok 18 millioner på bok! I tillegg så kommer overføringer direkte til partier som fra før av håver inn penger fra velbemidla onkler. Det er faen meg sykt. Er det noe rart det er en gjeng med broilere og slimåler som sitter på stortinget? Det er jo faen meg god butikk. Og når du er lei av å sitte på stortinget så kan du ta deg noen måneders ferie før du får kastet styremedlemsplasser etter deg. Pengene strømmer regelrett inn.

Angående "arbeidet" som Hagen gjør i Spania så var det vistnok å besøke lokallaga i Spania (to stykker) og skrive på landsmøtetalen. For det første så må jo disse lokallaga i Spania få fantastisk mye oppfølging fra partiledelsen, Hagen er jo i Spania mange måneder i året. Og denne landsmøtetalen bør enten være jævlig lang eller nobelprismateriale.

5954285[/snapback]

Aner jeg en smule misunnelse? :tease:

Lenke til kommentar

Poenget mitt var uansett bare at folk har et helt annet forhold til det.  :)

5954879[/snapback]

Var ikke meningen å prøve og forrandre på noe av det du skrev. Ville bare legge til at FrP er mer, faktisk mye mer, enn bare de personene som sitter på stortinget.

5954887[/snapback]

Ah, okey.

Joa. Jeg gikk i klasse med noen av dem på voksenopplæringa. :p

Lenke til kommentar
Man kan jo spørre seg hva de tenkte på i stortingsgruppen til FrP når de gikk god for disse godene Siv Jensen har fått. En ting er retningslinjene. En annen ting er førstesideoppslag med dårlig omtale. Ikke all PR er god PR. Folk som driter i politikk for eksempel biter seg bare merke i ansiktet, navnet på partiet, og at de har gjort «noe galt».Men kan jo spørre seg om stortingsgruppen til slutt følte det var verdt det.  :)

5954518[/snapback]

Ah, endelig et seriøst innlegg om dette. Du har et veldig godt poeng. Selv om det ikke er i strid med regelverket å kjøpe "firmabil" eller sponse personlig trener, så var det, sett med etterpåklokskapens øyne, kanskje ikke de lureste vedtakene. De burde muligens ha sett for seg at det kunne bli medieoppslag på det. ...

5954573[/snapback]

Nå er det jo først og fremst folk som aldri ville stemt Frp i utgangspunktet, men som i stedet elsker å hate partiet, som gidder å henge seg opp i slike bagateller.

Hvis det mest 'korrupte' våre politikere gjør er å sponse enkelte mediefokuserte medlemmer med treningstimer, da er vi bortskjemte her på berget.

Men sånn er det selvsagt ikke. Det avdekkes med ugjevne mellomrom en del samrøre og snusk hos medlemmer fra de fleste partier. Men enkelte elsker jo å hate Frp, så da gjør man filleting til sak.

Jeg tror i hvertfall ikke Frp taper en eneste stemme på dette. De kan like gjerne få sympatistemmer fra folksom er lei av at mediene til stadighet jakter på Frp.

Lenke til kommentar
Nå er det jo først og fremst folk som aldri ville stemt Frp i utgangspunktet, men som i stedet elsker å hate partiet, som gidder å henge seg opp i slike bagateller.

Å jeg som har vært medlemm der :)

Nei jeg hater ingen partier,men er uenige med de aller fleste,ja vil si alle i enkeltsaker.

Hvis det mest 'korrupte' våre politikere gjør er å sponse enkelte mediefokuserte medlemmer med treningstimer, da er vi bortskjemte her på berget

Det er vel ingen som nevner ordet korrupsjon i denne saken (utenom du),her er det snakk om et vedtak som er på kanten av det lovlige uten å være ulovlig og da må en regne med reaksjoner,spesielt om en sitter på tinget og leker med andres penger . :)

Lenke til kommentar

Nei jeg hater ingen partier,men er uenige med de aller fleste,ja vil si alle i enkeltsaker.

Det er vel sikkert de fleste, håper jeg. Hvis det er noen som er enig med et (av de større) partiene på absolutt alt må man nesten lure på om personen har noen som helst form for kritisk sans. :cool:

Lenke til kommentar

Det er vel sikkert de fleste, håper jeg. Hvis det er noen som er enig med et (av de større) partiene på absolutt alt må man nesten lure på om personen har noen som helst form for kritisk sans. :cool:

5955350[/snapback]

Det er nok riktig,men langtfra alle tør innrømme det. Isteden forsvarer de sitt parti med nebb og klør i tykt og tynt og heller slenger beskyldninger mot dem som kommer med kritikk i enhver sammenheng :hmm:

Lenke til kommentar
At stortingsgruppene i det hele tatt får så mye penger at det er mulig å kjøpe en bil til lederen er rablende galskap. Jeg aner ikke hvor mye stortingsgruppene får, men mye er det tydeligvis, Høyres stortingsgruppe har vistnok 18 millioner på bok! I tillegg så kommer overføringer direkte til partier som fra før av håver inn penger fra velbemidla onkler. Det er faen meg sykt. Er det noe rart det er en gjeng med broilere og slimåler som sitter på stortinget? Det er jo faen meg god butikk. Og når du er lei av å sitte på stortinget så kan du ta deg noen måneders ferie før du får kastet styremedlemsplasser etter deg. Pengene strømmer regelrett inn.

Kan ikke annet enn å si amen til dette. AP og Høyre er vel de klart rikeste partiene.

Man kan undres om de på Stortinget i det hele tatt makter å holde bakkekontakten og å få forståelse for hvordan sine velgere har det. Jeg tror jeg ville hatt veldig vanskelig med akkurat det, ihvertfall om jeg hadde hatt ræven min plantet på Stortinget i et dusin år.

Stortinget er vel det eneste stedet der arbeiderene bestemmer sin egen lønn, vi ser hvordan det går. Toppen av næringskjeden i et av verdens rikeste land. Det er dømt til å gå galt.

Det er viktig for ett parti og deres tilhengere å vise samlet enighet utad. Innad i alle parti er det uenighet og diskusjon om hva som skal være partiets politikk.

Noe som tydeligvis ikke gjelder for regjeringen. Eneste som ser ut til å være enig (utad) der er partilederene. Men det er en annen diskusjon.

Og artikkelen du linker til Pricks var morsom. Ironisk nok er "stortingsrelevant" arbeid noe som FRP kjempet frem for, mens Jagland før dette ønsket at arbeidsgivere sponset trening for sine ansatte.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Så tenk over dette: kanskje det er en grunn til at media kommer med kritikk av frp? Eller kanskje det er en grunn til at noen medier har muligheten til å komme med kritikk av frp

5950554[/snapback]

Ja det er en grunn. Grunnen er at journalister som yrkesgruppe er bedre tjent med en venstrepolitikk. Dette er synd da det er en av de yttest få yrkesgruppene med mest makt til å påvirke velgere. Sånne som deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...