Pricks Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Siden du er så "ivrig" etter at andre skal forklare hvordan det er blitt hemmelighold,så kan vel du bevise at det ikke er det. Det er VGs påstand at det ble hemmeligholdt. De må bevise at denne påstanden har noe for seg. Her refereres det til en avis og det er det vi har å holde oss til her som i mange andre saker,men plutselig blir enkelte så hårsåre Nå har norske medier vist at de absolutt ikke er til å stole på i andre sammenhenger, og de har også vist at de benytter enhver sjanse til å rakke ned på Frp. Det er jo sagt at dette er på kanten/i grenseland av hva som er tillatt, er det da så rart om dem som har vedtatt dette prøver å gå stille i dørene?? Hvordan går man ikke stille i dørene når man vedtar noe? Skal man sende pressemelding for hvert eneste vedtak? En annen ting som er rart er at når visse andre partier blir omtalt i samme avis er det plutelig greit . Ikke nødvendigvis, men andre partier har sine forsvarere, og disse iler aldri til for å gi et mer nyansert bilde av Frp. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Riktig,for om det var SV som hadde gjordt dette og forsøkt hemmeligholdt det,hadde jeg overhode ikke stolt på verken Kristin eller Erik om de benektet det. Men hvor er bevisene for at det ble hemmeligholdt? Mener du å si at hvis en avis kommer med påstander og et av partiene motsier disse så er det automatisk partiet som lyver? Lenke til kommentar
warpig Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Riktig,for om det var SV som hadde gjordt dette og forsøkt hemmeligholdt det,hadde jeg overhode ikke stolt på verken Kristin eller Erik om de benektet det. Men hvor er bevisene for at det ble hemmeligholdt? Mener du å si at hvis en avis kommer med påstander og et av partiene motsier disse så er det automatisk partiet som lyver? 5946720[/snapback] Nei, men jeg tror mer på avisen enn det partiet, ja, og som sagt, det er nok kun på grunn av fordommer. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Riktig,for om det var SV som hadde gjordt dette og forsøkt hemmeligholdt det,hadde jeg overhode ikke stolt på verken Kristin eller Erik om de benektet det. Men hvor er bevisene for at det ble hemmeligholdt? Mener du å si at hvis en avis kommer med påstander og et av partiene motsier disse så er det automatisk partiet som lyver? 5946720[/snapback] Nei det mener jeg ikke,men en representant for det partiet elller gruppen som var med på noe vil bli like lite troverdig som du mener avisen er. Altså begger er like lite/mye troverdige Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 (endret) Nei det mener jeg ikke,men en representant for det partiet elller gruppen som var med på noe vil bli like lite troverdig som du mener avisen er.Altså begger er like lite/mye troverdige 5947157[/snapback] Er det noen her som har innblikk i hvordan et politisk gruppemøte i det hele tatt foregår? At det faktisk skrives referater? Hvordan i huleste kan noen tro det er mulig for en partigruppe å "hemmeligholde" en beslutning om å gå til innkjøp av en firmabil? Jeg skjønner ikke hvordan VG får det til, det _eneste_ jeg kan tenke meg var at de ville ha litt å skrive om i påsken. Hvis folk tenker _litt_ lengre enn nesetippen så skjønner de at det er _umulig_ å hemmeligholde noe slikt. Det skjønte sannsynligvis de fleste andre avisene, jeg fatter ikke at det skal være vanskelig for enkelte å forstå. Her er sitatet fra VG sin artikkel: "Vedtaket, som er blitt fattet i lukket møte i stortingsgruppen..". Er det slik at man tror at et lukket møte = hemmelig? Da er det isåfall noen som bør ta seg en bolle. Det man kan diskutere er om det var en _smart_ beslutning strategisk sett, men kan vi snart slippe dette latterlige maset om hemmelighold?!? Endret 19. april 2006 av klilleng Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 "Hagen har droppet møter i Stortinget og kontroll- og konstitusjonskomiteen for å få seg en ekstra lang påskeferie." http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=113306 "I saker som handler om politikeres betingelser og ordninger, er Frp alltid opptatt av signaleffekter. De bedyrer at de er imot at politikere skal kunne ta seg til rette og gi seg selv fordeler som andre folk ikke har. Ser ikke Hagen inkonsekvensen? Hvem «folk flest» er det han sammenlikner seg med som kan ta seg tre ukers påskeferie i Spania – eller lang ferie i januar? Og det er ikke få uker han tilbringer hver sommer i Spania." http://www.ukeavisenledelse.no/cgi-bin/uke...maker?id=178516 Siv Jensen har mer "stortingsrelevant arbeid" enn å kjøre bil: "Sjefen for Frps stortingsgruppe, Siv Jensen, har fått utgifter til en personlig trener på et helsestudio betalt av Frps stortingsgruppe." http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=113423 Sjefen tar seg ferie, stortingsgruppen betaler bil og personlig trener ut av potten som skal gå til "stortingsrelevant arbeid". Det kan selvsagt nevnes at Stortinget har en biltjeneste, at reiseutgifter blir dekket og at de har tilgang på et velutstyrt treningsstudio. For en tid tilbake hadde FrP kampanjen "Mobb en politiker". Begynner de å bli husvarme og like rollen de innehar? Lenke til kommentar
magicus Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 "Hagen har droppet møter i Stortinget og kontroll- og konstitusjonskomiteen for å få seg en ekstra lang påskeferie."http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=113306 "I saker som handler om politikeres betingelser og ordninger, er Frp alltid opptatt av signaleffekter. De bedyrer at de er imot at politikere skal kunne ta seg til rette og gi seg selv fordeler som andre folk ikke har. Ser ikke Hagen inkonsekvensen? Hvem «folk flest» er det han sammenlikner seg med som kan ta seg tre ukers påskeferie i Spania – eller lang ferie i januar? Og det er ikke få uker han tilbringer hver sommer i Spania." http://www.ukeavisenledelse.no/cgi-bin/uke...maker?id=178516 Siv Jensen har mer "stortingsrelevant arbeid" enn å kjøre bil: "Sjefen for Frps stortingsgruppe, Siv Jensen, har fått utgifter til en personlig trener på et helsestudio betalt av Frps stortingsgruppe." http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=113423 Sjefen tar seg ferie, stortingsgruppen betaler bil og personlig trener ut av potten som skal gå til "stortingsrelevant arbeid". Det kan selvsagt nevnes at Stortinget har en biltjeneste, at reiseutgifter blir dekket og at de har tilgang på et velutstyrt treningsstudio. For en tid tilbake hadde FrP kampanjen "Mobb en politiker". Begynner de å bli husvarme og like rollen de innehar? 5949890[/snapback] Gruer meg til den dagen Siv Jensen blir finansminister.. Hun har jo bevist gjentatte ganger at hun ikke er istand til å forvalte skattebetalernes penger. Siv Jensen med en personlig trener betalt av oss? Herregud. Tror de som stemmer frp velger hun inn slik at hun skal forvalte pengene våres fornuftig slik at borgerne slipper å betale mer skatt, noe som er hovedpoenget til frp's politikk. Men hun velger å bruke det på personlig trener, bil, ja ka blir det neste? Skal skattebetalerne betale massasje og make-up for hun og? Får være måte på tull. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Ting kommer frem når VG setter inn støtet i sin kampanje mot FRP. Ligner på Dagbladet sitt hardkjør mot SV før valget og VG sin kampanje mot Jagland for noen år tilbake. Men så har nå avisen til vane å løpe Jens sitt ærend. På godt og vondt. Min høyst subjektive mening. Men så har jeg lest VG veldig lite de siste par årene. Men Siv har nå tråkket litt i salaten. Angående Hagen så kan det godt være han faktisk jobbet i syden (som han selv hevder). Men VG konkluderte rimelig kjapt at det var ferie og intet annet. De kunne nå ha baller nok til å skrive at de tror Hagen lyver. De om det. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Hvor var dere da medlemmer av regjeringspartiene fikk refs fordi de ikke gadd å møte på Stortinget? Eller da regjeringen fikk kjeft fordi de var så late med å, vel, gjøre noe, som å ta fatt i noe i de ulike departementene? Nei, det skal bare hakkes på Hagen når han skal ned og besøke velgere i utlandet og jobbe der noen dager. Lenke til kommentar
Vt-iversen Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Enig! Det bedrives altfor mye venstrevridd propaganda og svertekampanjer fra media. Hadde FRP fått gjennomført flere av de gode stortingsforslagene de har, kan jeg godt unne Siv penger til "firmabil" Lenke til kommentar
magicus Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 Enig! Det bedrives altfor mye venstrevridd propaganda og svertekampanjer fra media. Hadde FRP fått gjennomført flere av de gode stortingsforslagene de har, kan jeg godt unne Siv penger til "firmabil" 5950474[/snapback] :!: Har hørt denne ett par ganger no ja. Så tenk over dette: kanskje det er en grunn til at media kommer med kritikk av frp? Eller kanskje det er en grunn til at noen medier har muligheten til å komme med kritikk av frp.. Grunnen er at frp har en tendens til å tråkke i salaten... gjentatte ganger.. om og om igjen. Si meg, hvis frp er det største eller andre største partiet i Norge, skulle en ikke da tro at noen aviser ville tilpasset seg det markedet av avislesere som stemmer frp? Dette passer jo fint inn i modellene til dere kapitalister og økonomer.. Tilbud og etterspørsel. Min teori om hvorfor media trekker frem frp gjentatte ganger er pga at de KAN. Frp legger opp til det hele veien og media trenger ikke å bli bedt 2 ganger. Er 100% sikker på at Ap hadde fått samme kritikken i VG hvis de hadde gjort noe like dumt som Siv gjorde.. Men det er heller usansynlig at AP ikke ville tenkt lengre enn det siv gjorde.. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Hvor var dere da medlemmer av regjeringspartiene fikk refs fordi de ikke gadd å møte på Stortinget? Eller da regjeringen fikk kjeft fordi de var så late med å, vel, gjøre noe, som å ta fatt i noe i de ulike departementene? Nei, det skal bare hakkes på Hagen når han skal ned og besøke velgere i utlandet og jobbe der noen dager. 5950443[/snapback] Vet ikke med andre, men jeg var nå der og kritiserte. En del media var det vel også. Men jeg ser ikke helt hva det har med denne saken. Det er nå ikke slik at man skal forsvare et onde med et onde. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Jeg ser ikke ondet i firmabilen, og heller ikke hvis Hagen ønsket å reise til Spania for å møte lokale Frp-lag og skrive talen til landsmøtet. Her får man inntrykk av at det er en ren ferie. Lenke til kommentar
magicus Skrevet 20. april 2006 Forfatter Del Skrevet 20. april 2006 http://www.ba.no/meninger/leder/article2052284.ece Handlinger taler mer enn ord. Siv og Carl I's pengebruk viser klart hvilken arroganse de har for det norske folk og deres penger. Frp har en egen evne til å kaste stein i glasshus. De syter om at staten er så ueffektiv: " Alle de papirflytterne i staten som skal ta pengene våres". Men ka gjør hyklerne sjøl? Jo de bevilger seg sjøl dyre "bonuser" i tillegg til deres råfeite lønninger sammenlignet med vanlig folk. Frp, frp, frp. Hvordan skal det bli fremskritt når de er så ueffektiv og hvordan skal det bli fremskritt når de sier en ting, men gjør en annen. Hele partiet er en stor vits... Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Handlinger taler mer enn ord. Siv og Carl I's pengebruk viser klart hvilken arroganse de har for det norske folk og deres penger. Frp har en egen evne til å kaste stein i glasshus. De syter om at staten er så ueffektiv: " Alle de papirflytterne i staten som skal ta pengene våres". Men ka gjør hyklerne sjøl? Jo de bevilger seg sjøl dyre "bonuser" i tillegg til deres råfeite lønninger sammenlignet med vanlig folk. Frp, frp, frp. Hvordan skal det bli fremskritt når de er så ueffektiv og hvordan skal det bli fremskritt når de sier en ting, men gjør en annen. Hele partiet er en stor vits... 5953979[/snapback] "Det er om lag 50.000 andre her i landet som også har firmabil. Torbjørn Jagland hadde det som partileder, Jens Stoltenberg har det i dag som leder av Arbeiderpartiet. Det er langt mer økonomisk for samfunnet at Siv Jensen benytter seg av en firmabil, enn at hun skulle benyttet seg av Stortingets biltjeneste med betalte sjåfører, for å komme seg til ulike arrangementer hvor hun deltar som parlamentarisk leder i FrP. FrP er en stor arbeidsgiver og legger vekt på å behandle ansatte godt. Det er langt bedre at stortingsgruppen bruker noen kroner ekstra på de ansattes helse og velferd, enn at de blir sykemeldt. Parti og gruppe har ca 2 prosent sykefravær. Det er tre ganger lavere enn sykefraværet i sammenlignbare deler av offentlig sektor. Det rekordlave sykefraværet skyldes at gruppen og partiet tar godt vare på de ansatte." Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Endelig godt at et parti ihvertfall bruker skattepengene våres Lenke til kommentar
magicus Skrevet 20. april 2006 Forfatter Del Skrevet 20. april 2006 Handlinger taler mer enn ord. Siv og Carl I's pengebruk viser klart hvilken arroganse de har for det norske folk og deres penger. Frp har en egen evne til å kaste stein i glasshus. De syter om at staten er så ueffektiv: " Alle de papirflytterne i staten som skal ta pengene våres". Men ka gjør hyklerne sjøl? Jo de bevilger seg sjøl dyre "bonuser" i tillegg til deres råfeite lønninger sammenlignet med vanlig folk. Frp, frp, frp. Hvordan skal det bli fremskritt når de er så ueffektiv og hvordan skal det bli fremskritt når de sier en ting, men gjør en annen. Hele partiet er en stor vits... 5953979[/snapback] "Det er om lag 50.000 andre her i landet som også har firmabil. Torbjørn Jagland hadde det som partileder, Jens Stoltenberg har det i dag som leder av Arbeiderpartiet. Det er langt mer økonomisk for samfunnet at Siv Jensen benytter seg av en firmabil, enn at hun skulle benyttet seg av Stortingets biltjeneste med betalte sjåfører, for å komme seg til ulike arrangementer hvor hun deltar som parlamentarisk leder i FrP. FrP er en stor arbeidsgiver og legger vekt på å behandle ansatte godt. Det er langt bedre at stortingsgruppen bruker noen kroner ekstra på de ansattes helse og velferd, enn at de blir sykemeldt. Parti og gruppe har ca 2 prosent sykefravær. Det er tre ganger lavere enn sykefraværet i sammenlignbare deler av offentlig sektor. Det rekordlave sykefraværet skyldes at gruppen og partiet tar godt vare på de ansatte." 5953988[/snapback] Helsikken.. skrev du alt det på 1 min? Ja frp er jo ikke kjent for å være en forkjemper for de offentlige ansatte. Ta for eks sykepleiere som jobber hardt dag in og dag ut og som får flere slitasje skader, og som jobber for en dritt lønn. Skulle bare mangle at frp har mindre sykefravær enn denne gruppen. Kan ikke se den store nytten av arbeidet til frp. Det er vel mest "papir-flytting" de driver med.. Og som du nevner er frp en stor arbeidsgiver... Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Kan ikke se den store nytten av arbeidet til frp.driver med..5954044[/snapback] Det var rart.. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 At stortingsgruppene i det hele tatt får så mye penger at det er mulig å kjøpe en bil til lederen er rablende galskap. Jeg aner ikke hvor mye stortingsgruppene får, men mye er det tydeligvis, Høyres stortingsgruppe har vistnok 18 millioner på bok! I tillegg så kommer overføringer direkte til partier som fra før av håver inn penger fra velbemidla onkler. Det er faen meg sykt. Er det noe rart det er en gjeng med broilere og slimåler som sitter på stortinget? Det er jo faen meg god butikk. Og når du er lei av å sitte på stortinget så kan du ta deg noen måneders ferie før du får kastet styremedlemsplasser etter deg. Pengene strømmer regelrett inn. Angående "arbeidet" som Hagen gjør i Spania så var det vistnok å besøke lokallaga i Spania (to stykker) og skrive på landsmøtetalen. For det første så må jo disse lokallaga i Spania få fantastisk mye oppfølging fra partiledelsen, Hagen er jo i Spania mange måneder i året. Og denne landsmøtetalen bør enten være jævlig lang eller nobelprismateriale. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 At stortingsgruppene i det hele tatt får så mye penger at det er mulig å kjøpe en bil til lederen er rablende galskap. Jeg aner ikke hvor mye stortingsgruppene får, men mye er det tydeligvis, Høyres stortingsgruppe har vistnok 18 millioner på bok! FrP har ihvertfall spart penger i mange år nå, for å sikre seg mot dårlige valgresultat osv. Arbeidsgiveransvaret forsvinner jo ikke selv om stemmestøtten blir halvert f.eks. Jeg antar Høyre har gjort noe av det samme. Det ville vært meget usmart å ikke ha litt penger på bok. Vet ikke hvordan de nye lokalene til FrP er, som de nettopp flyttet inn i, men de gamle var mildt sagt tragiske.. Så noe sløsing er det tullete å snakke om. I tillegg så kommer overføringer direkte til partier som fra før av håver inn penger fra velbemidla onkler. For ikke å glemme fra lojale fagforbund... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå