Gå til innhold

Frp svir av skattebetalernes penger

Anbefalte innlegg

Hipp hurra for tabloide massemedier og deres trofaste disipler.

1. Hemmelig? Hva er hemmelig med dette?

2. Jensen er ikke eneste som har fått dette tillegget. Hvorfor kun trekke frem Frp?

3. Pengene som blir brukt på bil er midler gruppen har til disposisjon. Hvorfor er dette gal disponering? Bryter det mot noen retingslinjer?

Det mest skammelige her er at tabloide (Frp-hatende?) medier forsøker å lage sensasjon ut av dette, og at folk biter på det. Dette hører hjemme i såpeboksen, og knapt nok der. Med mindre man lagde en diskusjon på medienes funksjon ut av det, det ville vært langt mer interessant.

5908166[/snapback]

Siv Jensen blir den eneste parlamentariske lederen som får fri bil betalt av Stortinget.

5909867[/snapback]

Jeg har også lest artikkelen. Har du et poeng?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget er vel enkelt og greit at jeg ikke ser hvorfor hun trenger statlig bil mere enn de andre og hvorfor forsøke hemmeligholde dette,det ville hun vel ikke svare på selv engang.

Samtlige av disse pampene ligger da vitterligen rundt 1 million i inntekt ++++ alle frynsegoder, da bør de vel kunne holde bil de som oss som jobber i selvstendige yrker og tjener langt mindre .

Og før noen begynner å rope så har jeg samme meningen uansett hvem dette gjaldt :)

Lenke til kommentar

Siv Jensen har fått seg "firmabil" og lønnspålegg, bigg deal?

At deler av skattepengene mine går til politisk kontorutstyr bekymrer ikke meg så mye, det som bekymrer meg er skattepolitikken og størrelsen på statsbudegettet.

Det var ikke FRP som sto i fronten og forlangte fordelsbeskatning på de som parkerer firmabilen hjemme, selv om dette er kontraksfestet i arbeidsforholdet.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Kjære magicus: hverken jeg eller andre folk her så vidt jeg kan se har lukket øynene eller totalt avfeid noe som helst men kommet med saklige argumenter om hvorfor dette er en sak tatt ut av proporsjoner ( noe jeg synes klilleng begrunnet bra). Nå har jo du prestert å gjøre det du beskylder oss(meg?) for ved å avfeie argumentene mot denne artikkelen med at "dere Frp ere," osv (er forresten ikke Frper). Prøv å opptre i allefall litt mer voksent og vis at du ikke ligger på et lavere inteligensnivå.

Lenke til kommentar

2. Jensen er ikke eneste som har fått dette tillegget. Hvorfor kun trekke frem Frp?

3. Pengene som blir brukt på bil er midler gruppen har til disposisjon. Hvorfor er dette gal disponering? Bryter det mot noen retingslinjer?

Det mest skammelige her er at tabloide (Frp-hatende?) medier forsøker å lage sensasjon ut av dette, og at folk biter på det. Dette hører hjemme i såpeboksen, og knapt nok der. Med mindre man lagde en diskusjon på medienes funksjon ut av det, det ville vært langt mer interessant.

5908166[/snapback]

Det som er morsomt er hvordan høyre-siden av norsk politikk roper om at de norske mediene rotter seg sammen mot dem, og derfor gjør bagateller til store kastrofer, mens denne saken ikke ble blusset noe opp.

Grunnen til at man trekker fram FRP er nok på grunn av det sterke ønsket om å ikke bruke skattepenger på unyttig og tøys, slik som det.

:)

Endret av warpig
Lenke til kommentar

Er denne saken noen big deal? Storm i vannglass. Jeg har ikke noe problem i at pengene jeg blir tvunget til å betale i skatter og avgifter går til å finanisere en av de dyktigste politikerne vi har for tiden når samme person kjemper for å slippe å finanisere denslags. Det er bedre at en politiker jeg er enig i får det enn at de kastes på snylterne her i samfunnet.

Lenke til kommentar
Mener du at de som bruker bil i forbindelse med jobben skal tvinges til å betale selv?

Og hvor har du det fra at de prøvde å holde dette hemmelig?

5910842[/snapback]

Selvsagt skal en betale det selv,vi får jo fradrag på selvanngivelsen for antall kjørte kilometer, er ikke det nok?? Eller skal staten betale alt?? Her skrikes det opp om høye skatter og avgifter og samtidig er det staten som skal betale alt, er det ike på tide at en setter tæring etter næring og slutter å bare kreve,da kan muligens skatter og avgifter senkes litt på siket .

Det oppsiktsvekkende og hemmelige vedtaket er gjort av Frps stortingsgruppe - der Siv Jensen selv er leder.

Vedtaket til Frps stortingsgruppe gjør at Jensen troner høyest på lønnstoppen blant de parlamentariske lederne på Stortinget.

Siv Jensen er lite lysten på å kommentere bilen.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=113005

Lenke til kommentar
Poenget er vel enkelt og greit at jeg ikke ser hvorfor hun trenger statlig bil mere enn de andre og hvorfor forsøke hemmeligholde dette,det ville hun vel ikke svare på selv engang.

Samtlige av disse pampene ligger da vitterligen rundt 1 million i inntekt ++++ alle frynsegoder, da bør de vel kunne holde bil de som oss som jobber i selvstendige yrker og tjener langt mindre .

Og før noen begynner å rope så har jeg samme meningen uansett hvem dette gjaldt  :)

5910785[/snapback]

Det er da ikke opp til deg hvordan Frp's stortingsgruppe bruker sine penger. Om du ikke ser behovet, så gjør sikkert stortingsgruppa da.

Spørsmålet er om dette er direkte feil prioritering, i såfall hvorfor?

Å kritisere noen fordi du ikke kan se behovet er vel ganske så sært synes jeg.

Og hva er dette snakket om hemmeligholdelse? Bare fordi tabloidene bruker slike ord, så betyr det ikke at noe er forsøkt hemmligholdt. Dere må ikke tro alt dere leser i tabloidene.

Lenke til kommentar

5908166[/snapback]

Det som er morsomt er hvordan høyre-siden av norsk politikk roper om at de norske mediene rotter seg sammen mot dem, og derfor gjør bagateller til store kastrofer, mens denne saken ikke ble blusset noe opp.

Grunnen til at man trekker fram FRP er nok på grunn av det sterke ønsket om å ikke bruke skattepenger på unyttig og tøys, slik som det.

:)

5911098[/snapback]

Den bulkejenssaken ble jo ganske fort dysset ned. Etter at den først ble kjent, så ble det brått helt stille og vi fikk ikke høre noe mer om hva som skjedde der...

Lenke til kommentar

Så firmabil er alltid "unyttig tull og tøys", og alle som benytter seg av bil i forbindelse med jobben bør betale for det selv?

Lenke til kommentar

Så firmabil er alltid "unyttig tull og tøys", og alle som benytter seg av bil i forbindelse med jobben bør betale for det selv?

5911664[/snapback]

Hva med å gå foran med et godt eksempel og gå til anskaffelse av en hendig liten Th!nk til under 100 000,-? :)

Lenke til kommentar

5911664[/snapback]

Jepp, jeg synes det. :)

Lenke til kommentar

Og før noen begynner å rope så har jeg samme meningen uansett hvem dette gjaldt  :)

5910785[/snapback]

Det er da ikke opp til deg hvordan Frp's stortingsgruppe bruker sine penger. Om du ikke ser behovet, så gjør sikkert stortingsgruppa da.

Spørsmålet er om dette er direkte feil prioritering, i såfall hvorfor?

Å kritisere noen fordi du ikke kan se behovet er vel ganske så sært synes jeg.

Og hva er dette snakket om hemmeligholdelse? Bare fordi tabloidene bruker slike ord, så betyr det ikke at noe er forsøkt hemmligholdt. Dere må ikke tro alt dere leser i tabloidene.

5911539[/snapback]

Inndirekte er det opp til os alle,da det er vi som betaler skatt som egentlig betaler disse regningene og om det ses grunnlag for å begynne å dele ut biler og annet fordi de får så mye midler,bør en vel heller begynne å vurdere om disse bidragene heller bør reduseres.

Jeg synest det er betenkelig at enkelte kan få dekt alt over andres skatteseddel.

Burde en ikke heller la alle betale sine utgifter i forbindelse ved en jobb og så gi dem et fradrag over selvangivelsen,det er da vitterlig slik det fungerer for vanlige folk.Burde det da ikke fungere slik for dem som tar sin lønn fra vår løningspose?

Skjønner godt at enkelte her har skutt ut alle piggene og går i forsvar siden vi her snakker om FRP,men denne saken viser bare at de ikke er noe bedre enn andre.

Jeg tar forøvrig sterk avstand til slike "frynsegoder" uansett hvem det gjelder og uansett om de tilhører et politisk part,er bedriftseier eller menig mann.

Lenke til kommentar

Enda en god grunn til å stemme De Grønne...

Jeg ble overrasket da jeg så denne saken, fordi det er uvanlig at Siv Jensen blir omtalt på en sånn måte i avisene. Vanligvis når det er bilde av henne eller Khalid på forsiden, handler det om at de går i strupen på medpolitikere. Ikke klag over at Frp blir offer for tabloidene, noe de nøytralt sett har blitt i akkurat denne saken. Frp er såvidt jeg kan skjønne de som i størst grad tar i bruk denne skrikejournalistikken for å få fram sine (ofte billige) poenger. Dette gjør de i likhet med SV til de mest populistiske partiene. Nå er imidlertid SV i regjering, så de går ikke løs på så mange lenger, noe som er deilig for oss som er lei denslags.

Lenke til kommentar

Stortinget burde hatt sin egen bilpark med biler som blir gjort disponible for representanter som har behov for dem såfremt det er arbeidsrelatert.

En Stortingspolitiker kan ha like mye behov for biltransport som postbud, rørleggere, elektrikere og andre. Ser ikke problemet med det.

Syntes for ordens skyld Stortingspolitikere er overbetalt, men det er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar

Forskjellen er bare at alle andre må betale dette selv,det burde vel politikere også gjøre og få det samme fradraget som andre over skattesedlen .

Alle politikerne og deres utgifter er betalt med våre penger.

Riktig og nettop derfor er det viktig at de viser annsvar for hva de brukes til og at en søker å få dette forbruket så lavt så mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...