pivot Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Nettopp kjøpt meg denne pakka fra komplett, som en enkel hjemmepc: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311028 La på en gb ekstra ram, og smalt inn et gainward 7900gt 256mb kort. Fra før av står de tre IDE disker i maskina, og en plextor 716a dvd brenner. Jeg tror jeg trenger ny PSU. Hvor kraftig bør jeg kjøpe? Jeg har bestemt meg for Enermax PSU da disse får god kritikk av så og si alle, selv om de er ørlite dyrere. Jeg kan godt tenke meg å ha en PSU som takler litt oppgradering. Bytte ut en IDE disk med en diger sata disk f.eks, og evnt legge til et ekstra skjermkort. Noen forslag? Lenke til kommentar
pivot Skrevet 12. april 2006 Forfatter Del Skrevet 12. april 2006 Ingen som har no forslag engang?? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Hvilken PSU har du? Greit å vite siden du tror du trenger ny PSU. Om du ønsker anbefaling av psu til det oppsettet er det greit å oppgi evt hvor mye du ønsker å bruke. Lenke til kommentar
pivot Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 Som nevnt. Jeg er ute etter hvor kraftig psu jeg vil trenger. Mao, hvor mye strøm tror dere mine komponenter trekker? Jeg har en 400w nå, og den har litt få ide kontakter. Skjermkortet alene trenger to av fem ide kontakter, og det blir litt vanskelig. Burde ha en psu med pcie strøm ledning. Men uansett. Holder 500 watt til dette? Burde jeg ha 600 watt? Jeg vet hvilket merke jeg skal ha i psu, så det trenger jeg ikke forslag til. Kun størrelsen. Jeg har sett på en 500w enermax som jeg vil ha. Men er denne kraftig nok? Etter litt research på nettet ser jeg at 7900gt ikke trekker voldsomt emd strøm. 64watt. Prosessor trekker det dobbelte, og hovedkortet trekker sikkert litt det og. Så har jeg 3x IDE disker på forskjellige størrelser, og en plextor dvd brenner (716a). Så det jeg altså spør om: Er 500 watt nok for min maskin, hvis jeg også ønsker mulighet til å legge til noen disker og evnt et ekstra 7900gt kort? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 500W skal nok holde en stund MEN jo kraftigere PSU jo bedre, spesielt med tanke på bråk. En kraftigere PSU blir ikke like varm, dermed vil ikke vifter spinne opp like mye som en svakere og da blir det mindre bråk. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Ta en titt på seasonic s12 600w. Den er mest stabile psu'en som jeg har vært borti. Smartguardian viser 11.83v, 4.89v og 3.2v, og de faller ikke 0.01v når jeg stresser hele systemet. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 3hd, 1 dvd combo, 4xram, cpu, skjermkort målt 320 watt med psu calculator så det holder med en 400 watt, så er den 400 watt gjerne egentlig 380 eller 350 men opgir det den klarer max i 5 min, så skal du muligens ha, noe usb koblet til, høytalere uten adapter, osv, mus tast er inkludert i 320 watt, så hvis du skal tweake systemet ditt litt så forsvinner watten fort, det holder jo som sagt, men kan vel bli noe usikkert i perioder, fikk strøm i meg fra hiper 580 i dag så gikk jordbryteren, fikk meg en liten behandling. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 500W skal nok holde en stund MEN jo kraftigere PSU jo bedre, spesielt med tanke på bråk.En kraftigere PSU blir ikke like varm, dermed vil ikke vifter spinne opp like mye som en svakere og da blir det mindre bråk. 5913389[/snapback] Det der stemmer ikke helt nahojdat. Les denne artikelen fra Silent Pc Rewiew. Les nederst der det står CORRECT PSU SIZING FOR BEST ENERGY EFFICIENCY. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Har lest hva de skriver der men de tar ikke med i begrunnelsen at kjølingen på en kraftigere PSU som oftest er bedre enn en svak så det fører som regel til mindre bråk. (selvsagt en del avhengig av kvalitet på PSU).. Lenke til kommentar
LuftWaffel Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 (endret) Har Opteron 165 @ 2600, 2x1024 ram, 3xhd, 7900gt @ 550/800, ekstra lydkort, dvd + diverse usb og samme hovedkort. Til dette bruker jeg en standard qtec 350W strømforsyning. Alt over 400W er waay overboard.. Det er nu min mening. Edit: Strømforsyningen har jeg modifisert med en stillere vifte som går på 7v i stedet for 12. Ingen tegn til varmgang. Endret 16. april 2006 av LuftWaffel Lenke til kommentar
kremt Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Ta en titt på seasonic s12 600w. Den er mest stabile psu'en som jeg har vært borti. Smartguardian viser 11.83v, 4.89v og 3.2v, og de faller ikke 0.01v når jeg stresser hele systemet. 5913418[/snapback] Var det ikke noe trøbbel med Seasonic og DFI da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå