Gå til innhold

Opteron i PC en god ide?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Opteron har samme design som Athlon64, d.v.s. de skal yte 99.9% likt hvis de har samme spesifikasjon. De er bare produsert til høyere kvalitetsstandarder. Dette gjør opteron til populære valg blant overklokkere fordi de klokker som regel som få...

men hvis du ikke har planer om å overklokke er det liten vits å kjøpe opteron...

Lenke til kommentar
Opteron har blitt en slags hype, alle må ha det for og prøve hvordan det er.

Og hva det er? En Athlon64 som er en smule oppskrytt fra entusiasters side.

5911363[/snapback]

Det det egentlig er,sett fra mitt synspunkt,er at Opteron i de aller fleste tilfeller klokker 200-400mhz lenger enn enn tilsvarende Venice/San Diego.Selvsagt er den oppskrytt hvis man ikke skal klokke.Min Opteron 148 klokker f.eks 200mhz lenger med mindre spenning enn min 3700+ San Diego gjorde+at den kostet 200 kroner mindre :)

Oppskrytt og oppskrytt fru Blom :!:

Lenke til kommentar

Er vel ikke uvanlig at f.eks Opteron 146 klarer 3ghz,kanskje 3.1ghz.Er heller ikke uvanlig at en Venice 3200+ ikke klarer mer enn 2.6 ghz.Har hatt 2 stk. 3700+ San Diego,og den ene klarte 2.7 ghz,den andre 2.8 ghz.Dette er prosessorer som ble produsert høsten 2005.Har jo sett nyere 3700+ som har klokket meget bra i det siste.Produsert i jan/feb. 06.Men jeg tror det er lenger mellom San Diego/Venice som jevnt over klokker så bra som Opteron 146/148.

Men dette er bare min erfaring.

Lenke til kommentar

Jeg vil heller si at en Venice klarer 2,7-2,8, slik som dine, (de nyeste steppingene kan godt klare over 3gz og være bedre enn de fleste Otperon). Da må Opteron opp på 3,1-3,2, og det er det ikke mange som klarer. Bare de aller beste steppingene, husk dette er 100% stabile hastigheter..

Lenke til kommentar

Ja,jeg er enig i forhold til San Diego,men det var vel nevnt Athlon64 generelt.Derfor dro jeg frem Venice også.

Og sett over tid,siden Opteron 939 kom på markedet og frem til nå,kan jeg ikke være enig i at Opteron er oppskrytt.Hverken med tanke på ytelse eller pris.

Men det er vel mulig dette sklir litt ut i forhold til josteinsen tråd :) MrLee har vel egentlig svart greit på spørsmålet.

Og ja,jeg mener selvsagt stabilt.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...