Axxes Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Ok, problemet er som følger, skulle sette inn nytt skjermkort og en ekstra ram maskin i en litt eldre box for å gjøre denne brukbar for min yngre bror, alt fungerte som det skulle før jeg byttet kort og ram, men som sagt gjorde byttet og prøvde å starte maskinen. Vifter og alt begynner å surre å gå, men jeg får ikke noe bilde på skjermen. Led lampa lyser konstant på oransj og bytter ikke over til grønn som "vanlig" får heller ikke det kjente "bipet". Jeg prøvde da å sette inn de gamle delene igjen men samme problemet fortsatt. Etter dette har jeg prøvd med annen strømforsyning noe som heller ikke hjalp, la merke til at hd var veldig stille som om den ikke fikk strøm så prøvde med andre ledninger, prøvde også og koble til en "ren" hd til men den fikk da heller ikke strøm. Har tatt opp prosessor og sjekket pins, alt virker som det er i orden. Det eneste jeg sitter igjen med som løsning da er hovedkortet, kan dette stemme? Har også prøvd å starte uten å gi strøm til brenner,dvd osv men hjelper ikke. Noen som har erfaringer eller mulig løsning på dette? Mvh Lenke til kommentar
PerB Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Jeg ville begynt med å sjekke følgende: - Mot produsenten av hovedkortet: Hva betyr "oransj" lys. - Sjekk alt av kabler og tilkoblinger. Har noe løsnet? Har noe fått dårlig kontakt etter at du har holdt på i maskinen? Sjekk også at minne sitter godt på plass. Lenke til kommentar
Axxes Skrevet 12. april 2006 Forfatter Del Skrevet 12. april 2006 Fant nå ut hva problemet var til en kjedelig dyr pris,,, jeg satt den nye minnebrikken inn i et annet system og tenkte at denn kunne like så godt gjøre nytte for seg der mens jeg fant ut hva som var galt med det andre systemet, så viser det seg at i det jeg setter minnet inn i det andre systemet og starter så skjer akkurat det samme på denne pcen minnet var av type Corsair Value S. PC4200 DDR2 512MB 64Meg x 64, CL4, 533MHz, 240-pin Kjøpt hos komplett. Det er vel ikke sånn at noen type hovedkort ikke støtter denne typen e.l? For i såfall er det vel jeg som har dummet meg ut, men har aldri hørt noe om dette før. Får håpe komplett har like god service som de leverer varer fort. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Det er forskjell på DDR og DDR2. Er det innen angrefrsit (14 dager etter varen kunne hentes) er det greit. Hvis utenfor, ta kontakt med Komplett å se om dere finner en løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå