Gå til innhold

Trenger spill til en Gamecube

Patton

Anbefalte innlegg

Hei,

dama har mast en stund naa om at vi maa kjoepe en konsoll, saa i gaar kjoepte jeg en Gamecube. Siden dette er min aller foerste konsoll, saa har jeg relativt lite peiling paa hvilke spill som er bra. Har PC fra foer, saa jeg har stort sett spilt paa denne.

Hvilke type spill jeg oensker? Foerst og fremst spill med co-op modus. Gjerne hvor man loeper rundt og slakter fiender paa alle mulige arter og former. Noe rollespillignende er ikke aa forakte.

Dama vil ha et fotballspill, saa da er vel FIFA veien aa gaa?

Mener jeg syntes Tekken var stas, men dette er for Playstation. Finnes det noe lignende for Gamecube?

Hvor begynner jeg hvis jeg vil spille Zelda?

Andre "maa kjoepes" forslag tar jeg gjerne imot.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen "MÅ kjøpe forslag:

Mario Kart Double dash.

Mario Super Smash football.

Mario Party 5 eller 6(kun hvis du ikke har noen fra før, og vil ha et skikkelig kult 4p spill)

Zelda

Nyeste SSX spillet(husker ikke navnet i farten)

Super Smash brothers(litt avhengig av egen smak, det er kun et slåssespill for 2p eller mer)

Resident Evil 4!

Dette er de spillene jeg spiller desidert mest av... Spesielt flerspiller er gøy på disse(bortsett fra zelda og RE4).

Lenke til kommentar

Spill til Gamecube som ikke kan slå feil er:

Star fox adventures

Fifa (siden dama krevte et forballspill, evnt. Pro evolution soccer hvis det finnes)

Zelda the windwaker og collectors edition hvis du klarer finne den.

Resident evil 4 er et must.

Harvest moon (hvis dama de liker litt søtt bondearbeidspill) (dama mi elsker det)

Skies of arcadia, hvis det er mulig å skaffe det.

Pikmin 1 og 2

Mario sunshine (er ikke så bra, men mario er mario).

Mario Party 6 eller 7. Begge har mikrofon og er veldig veldig morsomme når du kommer inn i det, noe som er lett.

Super monkey ball 1 og 2. Morsomt til fest og til bare å spille med dama.

Lenke til kommentar

Jeg har selv GAmeCube, men med ganske få spill. Det som hvertfall er sikkert er at du bare MÅ ha Mario Kart: Double Dash. Dette er det mest morsomme spillet man kan spille med andre. Jeg har ikke blitt like engasjert av et annet spill som av Mario Kart spillene. Det beste er at Double Dash fullt ut muliggjør co-op. Det er nemlig to karakterer i hver kart. En som kjører, og en som puffer andre av veien, og bruker de kjente våpnene som skilpaddeskall, bananer, lyn osv. Mario Kart: Double Dash er en sikekr vinner på flerspillerfronten.

Ellers kan du plukke opp nyeste SSX-spillet. Dette er et snowboardspill med overdrevne triks. Nyestespillet har også med ski, men man velger selv hva man vil bruke. GameCube-versjonen av spillet har også eksklusivt med Peach, Mario og Luigi som spillkarakterer. Noe som kan bidra litt til stemningen.

Snorre :)

Lenke til kommentar

Ingen har anbefalt Soul Calibur ennå? Samme utgiver som Tekken, deler et par karakterer, men med sverd og 3D-styring som funker.

Utenom det, noen favoritter:

Resident Evil 4 - Forrige generasjons beste spill.

F-Zero GX - Forrige generasjons raskeste spill. Sinnsykt vanskelig, men mer enn verdt de ukene med frustrasjon man spille seg gjennom for å begynne å forstå det, til og med for folk som meg som ikke er glad i racerspill.

Pikmin 2 - Beste konsoll RTS noensinne. Glimrende gameplay og humor, samt man kan samle på alt mulig rart med mye nostalgi for oss litt eldre. Masse mulitplayer modes, til og med en begrenset co-op funksjon som funker fint. Kan ta en stund å komme inn i hvis man ikke har spillt eneren.

Resident Evil REmake- Skummelt som bare.... Best å slite seg gjennom det på hard vanskelighetsgrad, hvor man merker hvor skummelt det virkelig er.

Eternal Darkness - Innovativ og unik horror. Veldig bra for Lovecraftfans som meg, men spillet taper seg litt mot slutten. Yndlingspillet mitt på mange måter likevel.

PN 03 - Old-school shooter men i 3D med rumpevrikking. Veldig avhengighetsdannende hvis man liker slikt.

Viewtifull Joe 1&2 - Noen av de beste og mest innovative 2D beat´em´ups på lenge.

Killer 7 - Sinnsykt spill. Som David Lynch og Frank Millers misfosterbarn.

Tales of Symphonia - Flott japansk rollespill som kunne trengt bittelitt høyere produksjonsverdier.

Legend of Zelda: Wind Waker - De fleste er uenige med meg men, men jeg synes det er det absolutt beste 3D Zelda spillet.

Metroid Prime 1&2 - Noen av de flotteste, peneste spill forrige generasjon.

Sikkert en drøss andre også.

Lenke til kommentar
RE: Remake....Har enda ikke sett dette spillet. Snakker dere om Resident Evil 1? for det kom også RE 2 og 3 på Gamecube(men ikke med samme grafikk som RE: 1 på GC. Kom også Resident Evil Zero som er virkelig verdt 500 kroner!

5924377[/snapback]

REmake = Resident Evil 1

Likte også RE 0 selvom det ikke var like skummelt.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar

Takker for alle svarene!

Fikk Mario Kart Double Dash med GC'en, saa den er allerede i hus. Dama er helt hekta paa den :-)

Soul Calibur 2 har en jeg jobber, saa den faar jeg laane. Har snust litt paa Ikaruga, men det ser ut som at spillet er "out of print". Paa ebay.de (bor i Tyskland) faar jeg knapt dette spillet under 250 kr, og det brukt.

Foelgende spill ser mest interessant ut naa:

Eternal Darkness

Baldur's Gate: Dark Alliance

Ikaruga

The Legend of Zelda: The Wind Waker

Resident Evil 4

Soul Calibur 2

Et eller annet fotballspill

Runner ups:

Metroid Prime

Prince of Persia: The Sands of Time

Tales of Symphonia

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...