Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

2 trådløse rutere på samme nett?

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det mulig å bruke 2 trådløse rutere på samme nett, dvs en sommer koblet til adsl-modemet med kabel, og et som f.eks står i et annet rom, men som kan ha kontakt med den andre rutern trådløst og gi bedre rekkevidde for det trådløse nettet?

Eller må det brukes spesiell(e) rutere akksesspunkt til dette?

Har en 3com nå, og lurte på å kjøpe en på elkjøp til 500 inkl trådløs usb-pinne for å øke rekkevidden litt her..

Tommy!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ruteren må stilles i Bridge-modus, det vet jeg ihvertfall. Men om alle rutere kan stilles i det vet jeg ikke. :(

Så det enkleste er vel å spørre før du kjøper ny ruter, eller alternativt bytter om på ruterene hvis 3Com'en har det fra før. Det er jo bare å gå inn i innstillingene og se på om det er mulig.

Lenke til kommentar
Men jeg hadde ikke tenkt å ha kabel mellom de to trådløse da...er jo det som er noe av poenget her...

5908327[/snapback]

Hei

D-Link har det du er ute etter. En rekkeviddeforlenger. Link

Slik har jeg gjort dette. Link

5908407[/snapback]

Hei

Er det mulighet for å stille inn trådløs router til en rekkevidd forlenger også?

Har nå to d-link 614+ routere, den ene har jeg slått av dhcp og koblet den via en lan port. Problemet er nå at jeg har to trådløse nett, hvordan fikser jeg dette til å bli kun ett nett slik at jeg kan gå rundt i huset med laptoppen mens NIC-et skifter automatisk tilkobling til det AP som er nærmest? (roaming med andre ord)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...