Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pc starter ikke opp


Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en lcd-tv, og prøvde i går forskjellige oppløsninger for å se hvilken funker

best med tv'en.

så plutselig får jeg problemer med pc'en .. vil ikke starte opp, kommer en feilmelding, og spør om jeg vil starte win som vanlig eller sikkermodus eller med siste fungerende...... etc...

 

 

samme hva jeg velger så jobber den bare par sekunder og restarter pc'en av seg selv... skjer hele tida... samme hva jeg velger...

 

Hva er feilen?

 

Har skjedd noe når jeg har holdt på med de oppløsningsjusteringene.. men hva?

 

 

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg vet ikke hva som kan være feilen, jeg har brukt powerstrip med mange oppløsninger for å få optimalt bilde på tv-en min men det har nå alltid starta opp.

 

Jeg antar at du kan starte opp i sikkermodus eller en anen modus?

Kansje det står noe i loggen (hendelsesliste) som du finner i datamaskinbehandling.

Kansje du kan kjøre logget oppstart modus. Har ikke testa det selv.

Lenke til kommentar
har du denne på netT?

kankansje være blaster viruset! :hmm:

5926270[/snapback]

 

 

Har nett ja..

blaster viruset??

 

Holdt på med å prøve å finne riktig oppløsning , da pc'en plutselig bare slo seg vrang...

 

Har ikke hadt noen problemer før.

 

Men hvordan får jeg evnt fjernet viruset da jeg ikke får i gang pc'en?

Lenke til kommentar
siden det var oppløsninger du leika men så kansje du burde prøve ett annet skjermkort,,eller prøve skjrmkortet i klikkepc-en på en anen pc for å se om det virker

5926861[/snapback]

 

Har prøvd å ta bort skjermkortet jeg har og koble til med det integrerte skjermkortet, men det funker heller ikke. får det samme da og..

Lenke til kommentar
Hvilken DLL-fil? "en eller annen" er ikke presist nok til å gi deg råd.

5957928[/snapback]

 

 

 

'Windows kan ikke starte fordi en fil mangler eller er skadet,

<window root>\system32\hal.dll

Installer en kopi av filen ovenfor på nytt....'

 

 

Slik står det altså...

som sagt så hadde jeg først den "feilmeldingen " som nevnt tidligere i tråden, men nå plutselig får jeg opp den der nye ..

hal.dll, har det noe med grafikken å gjøre? koblet til en annen hd på pc'en og installerte atidrivere og så den installerte filer til system32.. hvis jeg husker rett..

som sagt så "krasjet" pc'en mens jeg fiklet med oppløsningene..

Lenke til kommentar

så hvordan får jeg i gang den hd'en igjen? har veldig mye på den som jeg gjerne skulle ha sluppet å kopiere og installere på nytt.. veldig mye bilder, musikk, film etc....

 

 

få igang den hd'en igjen eller hvordan får jeg overført det til den andre hd'en hvis jeg ikke får den i gang igjne?

 

 

mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...