PowerZone Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Hei! Kan noen hjelpe, tro? Jeg trenger en liten programsnutt som skal starte når windows (2000) har startet, som igjen skal tenne en lysdiode via serie eller paralellporten.... Er dette mulig? Er helt grønn på programmering Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 (endret) Jeg vet ikke helt akkurat hvordan dette skal implenteres. Men kan garantere deg at det går. Vil tro et C-lib som jobber mot porten vil kunne brukes i f.eks VB og du vil selv kunne lage et veldig enkelt og lite progg til å kontrollere LEDén. Men husk at de logiske utgangene er på 5v, det er mye mer enn en diode tåler. Endret 11. april 2006 av chills Lenke til kommentar
PowerZone Skrevet 12. april 2006 Forfatter Del Skrevet 12. april 2006 Takker for svar, men jeg skjønner ikke en døyt av hvordan... Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 (endret) Her er PDF dokument med info Uvikle noe slikt i .NET MSDN hadde også noe å si på saken. Tror jeg fant akkurat hva du leita etter, se her. Ble ikke på den porten du spurte om men dette hva det beste jeg fant. Søk litt selv også. Skal du bli programmerer må du ha evnen til å tilegne deg ny informasjon via internett og ha gode engelsk kunnskaper. Jeg er vb.net programmerer hovedsaklig, og alt jeg har lært kommer via internett. Nettopp begynt og se på C++, internett is the way to go. Endret 12. april 2006 av chills Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Nettopp begynt og se på C++, internett is the way to go. 5908220[/snapback] Tror ikke du bare skal belage deg på internett om du har tenkt å lære C++... Mye som er utdatert, dårlig, osv. Bøker er heller veien å gå da. (Off topic: Post nr. 800 ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå