Zappza Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Diskuter det merkelige fenomenet "Nordlendinger" her! Fordommer, forargelse og skryt, hva som helst, babl i vei Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Vi er kanskje en rar rase, men vi kan fange fisk med tennene og står opp for oss selv. Vi liker det veldig godt når søringer () finner det for godt å forlyste seg i vår språkprakt, noe man kan se i f.eks. Findus-reklamer, og i situasjoner der søringer () antar vi bruker "æ" i vært ord. Eksempelvis "Æ likæ fæsk". En annen missoppfatning er jo selvfølgelig at vi alle bor i rorbuer, og liker å lage suppe med hjemmebrent og fisk. La det være klart, for oss er dette som å lage en kake med biff og multefyll! Videre tror jo mange at vi er veldig usivilserte, ikke kan oppføre oss, og er generelt rare. Dette er korrekt. Kom innom Nord-Norge en gang, du vil ikke angre! Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Vi er kanskje en rar rase, men vi kan fange fisk med tennene og står opp for oss selv. Vi liker det veldig godt når søringer () finner det for godt å forlyste seg i vår språkprakt, noe man kan se i f.eks. Findus-reklamer, og i situasjoner der søringer () antar vi bruker "æ" i vært ord. Eksempelvis "Æ likæ fæsk". En annen missoppfatning er jo selvfølgelig at vi alle bor i rorbuer, og liker å lage suppe med hjemmebrent og fisk. La det være klart, for oss er dette som å lage en kake med biff og multefyll! Videre tror jo mange at vi er veldig usivilserte, ikke kan oppføre oss, og er generelt rare. Dette er korrekt. Kom innom Nord-Norge en gang, du vil ikke angre! 5906198[/snapback] Vært der.. lukter fisk.. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 Da kan jeg starte med "vaskemaskin" sangen. Denne gjør meg "stolt" av å være nordlending vaskemaskin.wav Lenke til kommentar
reds Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Ja, vi nordlendinger er en spesiell rase. Ingen søringer som kan sammenligne seg med oss, nei. Og til dere som tror at alt nord for Trondheim er samer: Legg dere, og se opp for samemafiaen. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Som den Hammerfestingen jeg er kan jeg bidra med det vanlige, ingenting. De fleste nordlendinger liker vel fisk, og gjør de ikke det kan de hute seg sørover hvis de er så sossete. Tror også vi banner veldig mye :---P Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 De fleste nordlendinger liker vel fisk, og gjør de ikke det kan de hute seg sørover hvis de er så sossete. Tror også vi banner veldig mye :---P 5906251[/snapback] Jeg synes finnmarkinger virker kjedelige Og jeg liker fisk, men liker ikke og spise det Skyldes sikkert at jeg er fisker Du tror vi banner mye? Bodd her lenge eller? Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 (endret) Hørt om ironi, eller la du ikke merke til den milelange smilyen? edit: Du er ikke noe mindre kjedelig du heller, så faen ikke kom med den. Endret 11. april 2006 av LenniZ Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 hey, vi i sør banner da masse vi også, men i nord blir det banning på som en del av dialekten, og dermed blir det fremhevet i alle sammenhenger. Dessuten begrenser min normale bruk av banneord seg til: "Faen, jævla, satan, helvete" + en del stygge tilnavn (neger, degos, kjipper) Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 Hørt om ironi, eller la du ikke merke til den milelange smilyen? edit: Du er ikke noe mindre kjedelig du heller, så faen ikke kom med den. 5906284[/snapback] Hørt og sett begge deler, bare jeg som glemte en "" bak ^^ Jeg har ikke møtt så mange finnmarkinger da Bare tre stk, alle har vært kjedelige, men så klart, jeg forhåndsdømmer mye da ______ smeboe, Jeg bruker faen nesten hele tiden til å forsterke det jeg sier Lenke til kommentar
Even. Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Nordlendinger går med mokkasiner, skinnvest og samelue. De snakker rart, drikker hjemmebrent som om det skulle vært vann, halvparten av dem er fiskere, de som ikke er fiskere er fiskerensere og de har mange rare banneord. Det er det jeg kan om dem Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 (endret) da kan du ikke særlig mye. Men hjemmebrent delen stemmer jo seff Endret 11. april 2006 av Lightningwolf Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 Nordlendinger går med mokkasiner, skinnvest og samelue. De snakker rart, drikker hjemmebrent som om det skulle vært vann, en fjerdedel av dem er fiskere, de som ikke er fiskere er fiskerensere og de har mange rare banneord. Det er det jeg kan om dem 5906383[/snapback] Det er rett da kan du ikke særlig mye. Men hjemmebrent delen stemmer jo seff 5906403[/snapback] ^^ Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Denne tråden får ikke lov til å dø Lenke til kommentar
Ejrik Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) Som den stole nordlænningen æ e så føle æ mæ kanskje litt obligert til å poste en post her. Kanskje ikke alt det som blir sakt om nordlenninga stemme, men nokka e ikke så langt fra sannheta. Æ banne vældi mye, det skal være sakt. Men e det en ting æ ikke kan førdra så e det søringa som etterligne nordlænninga. KAN IKKE FORDA DET. Det høres ikke likt ut i det hele tatt. uansett ka. Så pleas ikke gjør det. Ellers så spis vi endel fisk(hjemme gjør vi hvertfall det). Men det e litt drøyt å påstå at 25% av alle nordlenninga e feskera. -(første gang æ skriv dialækt på 5 år ) Endret 1. mai 2006 av Ejrik Lenke til kommentar
Cheshire Cat Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 er stolt over å være en vaskeekte rappkjefta nordlenging er det bare meg, eller er standar spørsmålet fra en hver søring "E du nordlænning..? Ka farsken!?" Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Og jeg finner frem det store "stenge store tråder" våpenet mitt og stopper denne tråden først som sist. Som tidligere nevnt blir "det store" tråder som regel stoppet raskest mulig siden det bare blir uoversiktelig kaos etterhvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg