Gå til innhold

Ny gamer pc til 20k max

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva med å bytte ut den CPU'en med en Opty 175?

Men uansett så så oppsettet ganske fett ut :cool:

5906349[/snapback]

Kansje litt dyrt, med opt 175....

Du kan jo kjøpe amd athlon 64 3700, den koster 1700 et eller annet....

Da får du mer penger til andre ting på pcen....

amd athlon 64 3700 er jo konge med veldig god effekt i forhold til pris! :thumbup:

Lenke til kommentar

Sindre1001 å kjøpe en 3700+ er bortkastet penger. Han MÅ ha dobbeltkjerne prossesor. En 3700+ funker flott nå, men han må tenke frem ikke holde seg i nå tiden. Jeg kjøpte 3700+ fordi at jeg ville vente til prisene sank før jeg kjøpte dobbletkjerne prossesor.

En 4400+ x2 (https://prisguiden.no/product.php?product_id=30121) er et godt valg, ellers en opty 175. Det lønner seg også å ha en god kjøler slik at man kan klokke som en fiskekake (dårlig eksempel). Den som var på hw.no nå er en god en.

Lenke til kommentar

Virker som ett veldig greit oppsett, men som ATI "fan" så hadde jeg gått for ett x1900xt (Eller xtx som jeg så til 4295 ett sted på tilbud). Av forskjellige grunner så liker jeg ikke det kabinettet, det er jo utseendemessig katastrofalt !

Antec P 180 er mer stilrent og har veldig gode termiske egenskaper :)

Lenke til kommentar
Sindre1001 å kjøpe en 3700+ er bortkastet penger. Han MÅ ha dobbeltkjerne prossesor. En 3700+ funker flott nå, men han må tenke frem ikke holde seg i nå tiden. Jeg kjøpte 3700+ fordi at jeg ville vente til prisene sank før jeg kjøpte dobbletkjerne prossesor.

En 4400+ x2 (https://prisguiden.no/product.php?product_id=30121) er et godt valg, ellers en opty 175. Det lønner seg også å ha en god kjøler slik at man kan klokke som en fiskekake (dårlig eksempel). Den som var på hw.no nå er en god en.

5906506[/snapback]

Husk at dobbelkjerne er ubrukelig til spilling enda og når det kommer, er den for gammel! Da må du kjøpe en til 4000- 6000 kroner!

Lenke til kommentar

5906349[/snapback]

wæææ... den kostet jo sykt mye...

Har planer om å kjøpe 7900gt.. og så kjøpe et skjermkort som støtter DirectX10 om 1år

5908420[/snapback]

Tipper du klarer å få den mye raskere en FX60 på litt klokk.

Lenke til kommentar

5906349[/snapback]

wæææ... den kostet jo sykt mye...

Har planer om å kjøpe 7900gt.. og så kjøpe et skjermkort som støtter DirectX10 om 1år

5908420[/snapback]

Tipper du klarer å få den mye raskere en FX60 på litt klokk.

5922037[/snapback]

Den er jo steindyr!

Lenke til kommentar
Husk at dobbelkjerne er ubrukelig til spilling enda og når det kommer, er den for gammel! Da må du kjøpe en til 4000- 6000 kroner!

5922000[/snapback]

Hvorfor kjøpe dobbelkjerne i det hele tatt? Det kommer jo firekjerners CPU'er, og åttekjerners osv

:roll:

Dessuten så snakka Edge om klokking av Opty'n som kunne slå FX60'n.

Lenke til kommentar

5906506[/snapback]

5922000[/snapback]

De er langt i fra ubruklig i spill, det er flere spill som støtter DC og da er den overlegen SC. Det der var det rareste jeg har hørt i dag :nei:

Lenke til kommentar

De er langt i fra ubruklig i spill, det er flere spill som støtter DC og da er den overlegen SC. Det der var det rareste jeg har hørt i dag :nei:

5925761[/snapback]

Bortkastet med dobbelkjerne til spill uansett...

Kjøp heller en billig med en kjerne som har en god effekt!

Istedenfor å betale formuer for en cpu med tokjerner.

Og du fluesopp, du kan ha et poeng der... Men jeg ville heller gått for en cpu med en kjerne til en rimelig pris...

Lenke til kommentar

5906506[/snapback]

Hva faen er det du snakker om? han må absolutt ikke ha dual core prosessor! blir så forbanna lei alle som maser om dette! det har absolutt ingen ENORM virkning i en high end gaming pc når du kjører høye oppløsning og mye eyecandy. gå å legg deg du peeweeeeeeeee sammen med alle andre som sier at man må kastebort penger på DC til spill PC.

jeg har SC selv og vil påstå at min CPU danker de fleste DC cpuene deres i de fleste spill.

EDIT: det jeg sier er ikke at det er idiotisk å kjøpe DC hvis du har råd.. men jeg hadde LETT kjøpt 1900XT(X) og 3700+ enn 7900GT og opty 175/x2 4400.

Endret av SWAT dude...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...