0ddi Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Jeg ser etter en bærbar jeg kan bruke til både spilling og skole.. Jeg har sett på HP Compaq nx9420 og Acer Travelmate 8202. Hvilken av dem vil dere anbefale? Har noe av dere en? Hva er bra med den? Hva er og hva er ? Takk for svar! Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Jeg ser etter en bærbar jeg kan bruke til både spilling og skole.. Jeg har sett på HP Compaq nx9420 og Acer Travelmate 8202. Hvilken av dem vil dere anbefale? Har noe av dere en? Hva er bra med den? Hva er og hva er ? Takk for svar! 5905967[/snapback] Begge maskinene er jo veldig bra spesefikkmessig, men du bør vel egentlig bare ta valget mellom 17/ 15,4 skjerm... (du får en bra maskin uansett) Lenke til kommentar
TEE Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Enhver butikk som har følgende tekst på sidene sine ville jeg boykottet: 24 mnd. Reklamasjonsrett hvor det første 1/2 år er garanti. Evt. ytterligere reklamasjonrett/garanti ytes av produsenten. (Hvis annet er anført et annet sted, er dette produsentens garanti.) Så hvis du vil ha nx9420 ville jeg valgt en annen butikk enn ITbutikken. Det er forøvrig en veldig god maskin å bruke. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Aceren har høyere oppløsning men mindre skjerm. Velg den du vil, siden begge er gode kjøp. Lenke til kommentar
AMDXP Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 (endret) Her er en oppsummering av en anmeldelse av en Acer 8202: Complaints * So-so build quality * Mediocre dim screen with major light leakage * Heat vent is facing right hand on the mouse * No external volume control * Poor sound quality * Unable to return * Overpriced (compare to their 5672) Praises * Good looks * Comfortable keyboard * Fast performance * Best 15.4" notebook for gaming * Good feature-set * Battery life Conclusion If I take everything into consideration, I am not happy with this notebook. It has too many faults for a $2500 price tag. I wish I could return it for a refund so I could buy my Sager back, but unfortunately it's not possible. I will keep it for a while and see if I learn to like it's good points, otherwise I will sell it on eBay with a $500 loss.... I would only recommend this notebook if you are looking for a light, business-like notebook that will support your games. If gaming is your main concern, go for the Sager 5720; if you want something with a dual core notebook in a fairly light package, avoid the 8204 and get something cheaper. Håper dette hjelper deg å bestemme! Endret 12. april 2006 av AMDXP Lenke til kommentar
RoarG Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 (endret) Her er en oppsummering av en anmeldelse av en Acer 8202: Complaints * So-so build quality * Mediocre dim screen with major light leakage * Heat vent is facing right hand on the mouse * No external volume control * Poor sound quality * Unable to return * Overpriced (compare to their 5672) Praises * Good looks * Comfortable keyboard * Fast performance * Best 15.4" notebook for gaming * Good feature-set * Battery life Conclusion If I take everything into consideration, I am not happy with this notebook. It has too many faults for a $2500 price tag. I wish I could return it for a refund so I could buy my Sager back, but unfortunately it's not possible. I will keep it for a while and see if I learn to like it's good points, otherwise I will sell it on eBay with a $500 loss.... I would only recommend this notebook if you are looking for a light, business-like notebook that will support your games. If gaming is your main concern, go for the Sager 5720; if you want something with a dual core notebook in a fairly light package, avoid the 8204 and get something cheaper. Håper dette hjelper deg å bestemme! 5908060[/snapback] Har vært den heldige eier av en 8202 en måned nå, og er storfornøyd. Syns det meste i denne testen bare er flisespikkeri, mye som ikke henger på greip her (tror kanskje forfatteren har hatt en dårlig dag?!?). So-so build quality Maskinen er solid nok, så lenge du ikke skal spille tennis med den...Mediocre dim screen with major light leakage Who cares! Lekker noe lys nede på skjermen, du merker dette bare når du slår på maskinen, ellers er ikke dette noe problem.Heat vent is facing right hand on the mouse Stemmer at det blir noe varmt på høyresiden av maskinen. Ikke noe problem for min del, bruker mest pad'en. Mulig det blir litt hett hvis du kjører maskinen/grafikkortet hardere enn jeg gjør (ikke spilt så mye enda..)?No external volume controlFn+F9/F10 funker fintPoor sound quality Du får aldri surround-lyd på en laptop, selv om andre kanskje har bedre lyd. Selv bruker jeg som regel eksterne høyttalere.Unable to return Forbruker-/angrerettloven gjelder som vanlig (i Norge)Overpriced (compare to their 5672) Ikke enig, skal du over på bedre skjermer som SXGA eller WSXGA må du alltid betale for det + at her får du også med noe av det siste av grafikkort, dual prosessor ++ (bra benchmark-tester!!). Absolutt verdt prisen! Eneste jeg har å utsette på maskinen for min del, er at batterilevetiden virker litt svak. Dinside.no målte den til nesten 3 timer (8204-modellen), tviler på jeg har mer enn max 2 timer på min (8202-mod.). Hadde også litt plunder med at ATI-programvaren brukte all prosessorkapasitet (bug?) de første dagene, gikk greit når jeg skrudde av noen "overflødige" programmer under oppstarten. Som nevnt syns jeg det meste i testen over bare er halvkverulering, se heller disse testene: Review fra PCmag.com og testen på dinside.no. Lykke til med kjøpet! Endret 16. april 2006 av RoarG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå