kremt Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 VW er ganske så mye bedre på rustbeskyttelse ja Og hvem sier at VW får motorstopp? Er vel heller snakk om småfeil som eierne av bilene kunne ha forhindret ganske så lett ved å smøre lister og låser og slikt før vinteren, for det er vel det som det klages mest om. Man kan få problemer med alle mulige biler, men utifra statistikken å dømme så er det Toyota som har minst feil, eller var det BMW? Men en statistikk er ikke entydig bare så det er sagt, det fins begge sorter av begge biltypene. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Carina E/Avensis (1992-1999) er ikke plaget med rust. I.f NAF, TUV og ADAC så er det slitte støtdempere bak på eldre modeller som er gjengangeren (biler med høy km stand) og thats that, rust er ikke nevnt med et eneste ord. På pluss siden nevnes driftsikkerhet, god sittestilling, et solid hjupoppheng og lavt forbruk. La oss se hva NAF, TUV og ADAC har og si om VW Passat (1996-2002) Ulyd i forstillingen, diverse slitasje i styring og forstilling, stor slitasje på bremsene, feil på motorstyring, defekt sentrallås og vidusheiser, defekte dørlåser, vannlekasje, bakrute eksploderer (stv), utette lykter (fukt) og dessuten om reg. reima skulle ryke så knuses motoren. På plussiden nevnes (når alt er i orden) Lavt støynivå, god kjørekomfor, lavt drivstoff forbruk (TDI), Sterk motor, (TDI) og god rustbeskyttelse. Endret 15. april 2006 av zandro Lenke til kommentar
kremt Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Husk at det er feil som har blitt oppdaget "tilsammen" på mange tusen biler, så sjansen for og få alle feil er minimal. Forresten så er det 1997-2001 den modellen du nevner, mens bilen som trådstarter har nå er av typen 35i, 94-96 (?) Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Selvfølgelig er noen feil mer avhengig av hvor du bor (temperatur) dette gjeller dørlåser, vindushesier, el-vinduer og fukt i lyktene. Men noen feil som multilink forstillingen har de fleste hatt og blir fortsatt og ha så lenge de har bilen, foringer og en del andre forstillingsdetaljer må de bytte ut gjevnlig for å holde knirkingen og Nr2 an. på EU kontrollen på avstand. Er godt mulig at trådstarter har en B4/35i passat, men den har generelt lite feil sammenlignet med B5 Passaten Endret 15. april 2006 av zandro Lenke til kommentar
TeaCup Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 98 Avensis edit: sedan er notert. Stv...?? er du gæærn 97 Carina Enda en 97 Carina Ellers er det mange som ikke har peiling på japsebiler vedr. kvalitet og kjørefølelse, tydeligvis. 5913293[/snapback] Lenke til kommentar
TeaCup Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 I redsel for at du skulle ende opp med din gamle VW fordi du bare fikk surreråd her, så har jeg funnet det du er på jakt etter:Det ligger en Toyota Avensis sedan 1999 turbodiesel på Autodb. til 87.000,- Den er godt utstyrt og kun gått 257.000. Så en lik på Finn som hadde gått 505.000 så kilometeren er det ikkenoe å si på. Denne bilen er det faktisk litt stilig styling til også om det skulle være interessant senere. 5920531[/snapback] Vel, jeg er vel ikke blitt mer forvirret etter tips og råd fra dere, jeg var vel ganske forvirra fra før Men jeg har bestemt meg for å holde fast på tyskeren min frem til jeg får cash nok til å kjøpe meg en bra BMW. Jeg har forelska meg i tysk comfort og turbodiesel og jeg får bare smøre meg med litt mer tålmodighet når det gjelder dører, vinduer og annet småsnacks på VW..... Fin avensis forresten Lenke til kommentar
kremt Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Godt og se at det er noen som er fornuftige, det er jo tross alt en grunn til at vi kjører tysker Pass på og smør listene og låsene på tyskeren din før vinteren setter inn så tror jeg at det skal gå ganske fint for deg. Lenke til kommentar
d4d Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Kremt skjønner at han har tapt for verdens beste bil, nemlig Toyota. Vi har all verdens tester og meningsmålinger å komme med og nåværende Passat eiere går med planer om å kjøpe Toyota. Livet er herlig Gi oss et vink Kremt, så skal vi foreslå en fin Toyota til deg Lenke til kommentar
kremt Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Rart de tyske merkene ikke har gått konkurs for lenge siden da Lenke til kommentar
d4d Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Nå er det mange måter å tjene penger på da, er jo mulig VW har spekulert i litt mer delesalg ? Forøvrig så synes jeg VW har mange bra biler, men jeg synes ikke Passat har vært en av dem. Nå derimot tror jeg de er bedre. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Ingen her som har kuttet alle tyskerene over en kam da BMW har egentlig aldri hatt en fiaskomodell, bortsett fra BMW 2002 Turbo muligens, en veldig skjelden bil som var umenneskelig å kjøre pga et enormt turbolagg, oppførte seg som en helt normal BMW til du nådde 4500rpm da brøt helvette løs under paseret, M5 har karnsje flere hester men 2002 Turbo er bare rett å slett skummel. Anyway.. VW konsernet har jo hatt stor suksess med Golf, Polo og bobla og satte standarden med disse 3 modellene. VW laget faktisk den første skikkelige europeiske folkebilen, (Sorry Fiat fans men Fiat 500 var aldri i nærheten av salgstallene og populariteten til VW Boble) Lenke til kommentar
dvd-jan Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 I redsel for at du skulle ende opp med din gamle VW fordi du bare fikk surreråd her, så har jeg funnet det du er på jakt etter:Det ligger en Toyota Avensis sedan 1999 turbodiesel på Autodb. til 87.000,- Den er godt utstyrt og kun gått 257.000. Så en lik på Finn som hadde gått 505.000 så kilometeren er det ikkenoe å si på. Denne bilen er det faktisk litt stilig styling til også om det skulle være interessant senere. 5920531[/snapback] Vel, jeg er vel ikke blitt mer forvirret etter tips og råd fra dere, jeg var vel ganske forvirra fra før Men jeg har bestemt meg for å holde fast på tyskeren min frem til jeg får cash nok til å kjøpe meg en bra BMW. Jeg har forelska meg i tysk comfort og turbodiesel og jeg får bare smøre meg med litt mer tålmodighet når det gjelder dører, vinduer og annet småsnacks på VW..... Fin avensis forresten 5924884[/snapback] Har veldig sans for BWW, sats gjerne på en 520d som er en fin vogn. Du får ikke 6`eren da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå