TeaCup Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 Har faktisk begynt å revurdere bilbytte selv...Den er jo helt fantastisk å kjøre Lenke til kommentar
kremt Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Og fra den tidsperioden er det ikke så mange som laget gode dieselbiler, VW er en av få faktisk. Og det med japsene, de føles som søppel og kjøre i forhold til en tysker Lenke til kommentar
dvd-jan Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 (endret) 98 Avensis edit: sedan er notert. 97 Carina Enda en 97 Carina Ellers er det mange som ikke har peiling på japsebiler vedr. kvalitet og kjørefølelse, tydeligvis. Endret 13. april 2006 av dvd-jan Lenke til kommentar
kremt Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 98 Avensis 5913293[/snapback] Han skulle jo vitterlig ha sedan? Og første generasjon Avensis: Produsert i Tyrkia (?), føles som en tysker fra 80-tallet og kjøre og har ikke særlig stil eller kvalitet over interiøret. Motoren er også slapp av seg Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 (endret) Vel du er fan av VW så slike utsagn overrasker ikke. Jeg har selv erfart hva det vil si og få problemer med en VAG bil, etter 2år så ende den sine dager i metallpressa med 153.00km på tellern. Så kjøpte jeg meg en Toyota Camry med 240.000km på tellern, så langt har jeg bare byttet slitedeler, og en kolisjon med en stor caravelle stoppet den bare i 4 dager, cvaravellen var på verksted i 3 uker med 36000kr i skader, så de som påstår at toyota er "papir" biler må tro om igjen, hvor mye penger kostet det meg? 950kr litt OT der ja.. Anyway... 1gen Avensis er ikke noen luksusbil, det er en bruksbil, noe som valget av setetrekk og interiørdetaljer avspeiler ganske klart. Skal man ha en japse med luksus i så kjøper en seg en Lexus. Kvalitetsmessig? bilene produsert i tyrkia er like gode som de japanske kvalitetskontrollen er den samme. Slapp motor? For å si det på en annen måte 2.0TD motoren på 90hk til toyota er like "slapp" som 1.9TDi motoren på 90hk til VAG, en 90hk dieselbil blir aldri noen racer uansett hvem som har laget den. Endret 13. april 2006 av zandro Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Kjøp en Skoda Octavia, rimelig bil og veldig bra driftsikkerhet. Slår både VW og Audi på alle målinger om kvalitet og driftsikkerhet. Får en ganske ny TDI for en rimelig penge. 5908817[/snapback] Takk for tipset, men jeg har allerede skjekket muligheten med Skoda. ... jeg skal satse på Skoda den dagen jeg savner problematikken med låsemekanismen. Du har rett i at skoda er blitt mye mye bedre de siste åra, men skoda-eiere har også en tendens til å måtte holde igjen bildøra med rå makt i 10 speik. 5908850[/snapback] Hmm.. har aldri opplevd det selv.. er vel egentlig bare å smøre lister og låsemekanismen det. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Man får aldri i pose og sekk. Japse er kvalitetsbil, Tyske er status, og fransk er komfort. De klarer aldri å lage en bil med både kvalitet,komfort og status. Den beste bilen er den man selv liker best! Lenke til kommentar
kremt Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Vil nå si at 1.9 litern er ganske så overlegen Toyota (eller hvem det er som nå har laget den?) sin 2.0TD, greit at de begge har 90 hester, men det er faktisk flere ting ved en motor som teller, som dreiemoment, drivstofforbruk, gassrespons, hvor god den er på mellomakselerasjoner osv. Den 2.0TD motoren vil jeg si er ganske så gammelmodig motor, mangler ladeluftkjøler og har dermed ganske små muligheter for tuning. Og hvis Zandro har hatt en VW med feil, da har nok alle biler av det merket alle de feilene han hadde, samt en haug til. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 (endret) Tviler på at du noen gang har kjørt en Avensis med 2.0TD motor. Vanskelig å sammenligne noe du ikke har kjørt... Og hvis Zandro har hatt en VW med feil, da har nok alle biler av det merket alle de feilene han hadde, samt en haug til. Har du sett merkenkingen i det siste? Hvem er det som har de mest fornøyde kundene? sier ikke mer jeg (tall hentet fra Dinside.no) Rangert etter tilfredshet Rangert etter kundenes lojalitet Merkeforhandlere: Rangert etter kundenes tilfredshet 1 Toyota 81,0 2 BMW 80,6 3 Suzuki 79,9 4 Audi 79,4 5 Volvo 79,0 6 Mercedes 78,1 7 Peugeot 76,0 8 Opel 75,7 9 Ford 69,9 10 VW 69,1 Merkeforhandlere: Rangert etter kundenes lojalitet 1 Toyota 82,7 2 BMW 80,8 3 Volvo 80,2 4 Suzuki 78,0 5 Audi 76,3 6 Mercedes 75,6 7 Peugeot 73,0 8 Opel 68,6 9 Ford 65,6 10 VW 65,5 Endret 14. april 2006 av zandro Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 En tysker er alltid noe helt annet enn en spinkel japse likevel Lenke til kommentar
d4d Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Toyota i den prisklassen, diesel og sedan er ingen lett kombinasjon. Avensis starter på 200.000 og Carina blir jo eldre enn den du har nå. Hvis du skal ha Toyota så må du nok betraktelig opp i pris eller velge en annen modell. Feks. Hiace, men det er ingen mellomklassebil. Men det er jo selvfølgelig ulempen med Toyota da, skal man ha noe som er bra så koster det mer. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Akkurat det jeg mener, i den prisklassen og de årsmodellene har de lite å tilby rett og slett Lenke til kommentar
d4d Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 VW var tidlig ute med TDI, slik er det bare. Men vent om noen år, da er det ingen som vil dem lenger for da er Toyotaene konkuransedyktige på pris Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Om 10 år kanskje ja, men da har det kommet noe nytt vet du Lenke til kommentar
d4d Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Ja og den har allerede kommet og heter Toyota Prius Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Og den har både elektrisk motor og bensin motor, og bruker like mye bensin som en vanlig dieselbil bruker diesel Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Teknologimessig så har toyota tatt igjen alle med den nye 2.2 DCAT motoren på 177hk Den kan faktisk puste en Bmw 530D i nakken, prismessig? kvalitet koster slik har det alltid vært. VAG konsernet har enda til overs å presentere en hybridbil som en faktisk kan kjøpe. Lenke til kommentar
d4d Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 I redsel for at du skulle ende opp med din gamle VW fordi du bare fikk surreråd her, så har jeg funnet det du er på jakt etter: Det ligger en Toyota Avensis sedan 1999 turbodiesel på Autodb. til 87.000,- Den er godt utstyrt og kun gått 257.000. Så en lik på Finn som hadde gått 505.000 så kilometeren er det ikkenoe å si på. Denne bilen er det faktisk litt stilig styling til også om det skulle være interessant senere. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Hva skal med med en hybridbil som bruker like mye drivstoff som en dieselbil? Har ikke helt skjønt det der jeg. Angående den nye diesel-motoren til Toyota, den er sikkert helt konge, men ikke så aktuell i denne tråden kanskje? Er jo tross alt ikke 2006 modell dieselbil han ser etter, men snarere ti år gamlere, men jeg legger merke til at flere og flere merker kommer med gode dieselmotorer. Det er vel og bra, men litt for sent spør du meg Avensis 99-modellen ja, sikkert bra og feilfri bil, men de ruster bort dessverre, og komfortmessig er det vel ikke så mye fremover fra det han allerede har. Lenke til kommentar
d4d Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Trådstarter sier hun er lei av Passat og vurderer å bytte til Toyota eller mazda. Det kan derfor hende at noen vil finne på å foreslå nettopp div. Toyotaer. At en Toyota kan ruste har dermed ingenting med saken å gjøre. Din VW ville ha rustet hvis den ikke var rustbehandlet slik er det med de fleste biler og VW er neppe bedre enn Toyota. Når du nevner komfort og at denne ikke er bedre i en Avensis enn den hun har nå; who cares? Hun er ute etter en driftsikker bil, ikke en som er god å sitte i når man har motorstopp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå