Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bruktbil - Toyota eller Mazda

TeaCup

Anbefalte innlegg

Nå har jeg slitt med småproblemer på passat 96-mod TDI i 2 år og orker ikke mer :no: Nå har jeg tenkt å kjøpe meg en bil (sedan) med minst mulig problemer, og har funnet ut at det må bli enten toyota eller mazda. Prisklasse: 70 000 - 120 000. Jeg skal kjøre mye og har tenkt at diesel-bil er tingen. Den bør ha relativt stor motor og ikke under 90 hk. Dilemmaet er at Mazda ikke produserte dieselbiler før 2005 og toyota sine dieselbiler er dyre (dessuten stv). Jeg bør ha en mellomstor bil og har derfor tenkt mazda 626 eller toyota carina (helst E) eller Avensis. Noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå har jeg slitt med småproblemer på passat 96-mod TDI i 2 år og orker ikke mer :no: Nå har jeg tenkt å kjøpe meg en bil (sedan) med minst mulig problemer, og har funnet ut at det må bli enten toyota eller mazda. Prisklasse: 70 000 - 120 000. Jeg skal kjøre mye og har tenkt at diesel-bil er tingen. Den bør ha relativt stor motor og ikke under 90 hk. Dilemmaet er at Mazda ikke produserte dieselbiler før 2005 og toyota sine dieselbiler er dyre (dessuten stv). Jeg bør ha en mellomstor bil og har derfor tenkt mazda 626 eller toyota carina (helst E) eller Avensis. Noen synspunkter?

5905932[/snapback]

Jo! Kjøp Mercedes istedet. Japse biler er bare dr.t! De er laget av papir. Altså "papirbil"...

Mercedes - er KVALITET! Og har minst mulig problemer. Har selv en 82 mod. 300 TD Mercedes. Og den går som en klokke, selv om at han blir såpass gammel nå...

Sjekk disse her: liker du noen?

http://vol.no/rubrikk/vis.asp

hehe.

EDIT: skal bruke kun mercedeser hele livet...

Lenke til kommentar
Men hvis ikke jeg er helt på jordet så er det ganske mye tryggere å krasje i en japansk bil enn en fra Tyskland. ;)

5906611[/snapback]

E du helt...?

Seff så e det tryggere å krasje i en tysk bil! Den har mye mer sikkerhet... + at den er laget av metall og ikke av papir! + + + :thumbup:

5906629[/snapback]

Og du hadde mye peiling? Visste du at Mitsubishi Galant er regnet som sikrere enn E39 5-serie av Folksam?

Lenke til kommentar

Mercedes er bra biler, men jeg har hørt at de er kostbare å reparere(?)

Saab: har ikke de hatt mye problemer med elektronikken?

Nissan Primera vet jeg ingen ting om.

Uansett: takk for hjelpa. Jeg skal lete videre :)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Nissan, Toyota, Audi, og driver å kjøper meg Mazda nå. Det er uten tvil Toyota'en det har vært minst trøbbel med av de jeg har hatt, og det er uten tvil Toyotaen som ble kjørt hardest.

Jeg hadde ikke tatt 2 øre for å kjøpe meg en Toyota igjen, og i alle fall ikke en av de litt eldre bilene. Disse er vanligvis skuddsikre (ikke bokstavelig talt! Så ikke prøv :p ).

Se om du finner deg en gammel diesel i din prisklasse som det er stelt litt pent med, så tror jeg du har billig bil i mange år framover.

Lenke til kommentar

Mercedes Benz er supre biler, likeså Audi, men pappa byttet begge ut i fordel med Toyota.

Toyota er evighetsmaskiner, det er ihvertfall ikke motoren som ryker først på de bilene. Toyota har da også hatt sine rust-perioder, bare se på Tercel, ingen bil rustet så mye som dem.

Jeg vil ikke anbefale noen bil til deg, da alle bilmerker har gode biler. Merket spiller egentlig ingen rolle, så lenge du har god magefølelse for kjøpet :)

Endret av BeFs
Lenke til kommentar
Til Leasch:

Skjerp deg. Trådstarter lurer på om han skal kjøpe seg Toyota eller Mazda. Hvis du ikke har noen gode forslag å komme med så kan du bare drite i å svare.

Til trådstarter:

Jeg har hatt Nissan, Toyota, Audi, og driver å kjøper meg Mazda nå. Det er uten tvil Toyota'en det har vært minst trøbbel med av de jeg har hatt, og det er uten tvil Toyotaen som ble kjørt hardest.

Jeg hadde ikke tatt 2 øre for å kjøpe meg en Toyota igjen, og i alle fall ikke en av de litt eldre bilene. Disse er vanligvis skuddsikre (ikke bokstavelig talt! Så ikke prøv :p ).

Se om du finner deg en gammel diesel i din prisklasse som det er stelt litt pent med, så tror jeg du har billig bil i mange år framover.

5908066[/snapback]

Det blir nok en toyota, men som sagt; litt vanskelig å finne sedan TD. En annen ting er at det faktisk har blitt flere feil på toyota de senere åra etter at de startet produksjonen i England. Bare småfeil riktignok, men det er jo akkurat det jeg vil slippe :roll:

Konklusjon: enten en toyota tidl enn 1998-mod, eller fortsette å skru på den kjerra jeg allerede har :ermm:

Og forresten...jeg er ikke en "han", men en "hun" ;)

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha diesel er verken toyota

eller mazda noe å satse på.

Men hvis du leser i siste utgave av BIL så

finner du en oversikt over hvilke biler som er mest feilfrie.

Du finner 4 toyota og en mazda blant de 5 første bilene.

Biler med gode diesel motorer er vanskelig å finne.

De gamle MB bilene har gode diesel motorer.

Det samme kan man si om Volvo.

Men styr unna Opel og Ford diesel.

I den prisklassen du nevner er det vanskelig å finne en god diesel bil,

De er gjerne 30-40 000,- dyrere enn sine bensinbrødre.

Dvs hvis du kjører 35 000 km i året så sparer du ca. 13 000,- i

året på å kjøre diesel.

Så jeg ville anbefallt Toyota Camry og Avensis med bensin.

Lenke til kommentar
Hvis du skal ha diesel er verken toyota

eller mazda noe å satse på.

Men hvis du leser i siste utgave av BIL så

finner du en oversikt over hvilke biler som er mest feilfrie.

Du finner 4 toyota og en mazda blant de 5 første bilene.

Biler med gode diesel motorer er vanskelig å finne.

De gamle MB bilene har gode diesel motorer.

Det samme kan man si om Volvo.

Men styr unna Opel og Ford diesel.

I den prisklassen du nevner er det vanskelig å finne en god diesel bil,

De er gjerne 30-40 000,- dyrere enn sine bensinbrødre.

Dvs hvis du kjører 35 000 km i året så sparer du ca. 13 000,- i

året på å kjøre diesel.

Så jeg ville anbefallt Toyota Camry og Avensis med bensin.

5908713[/snapback]

Jeg vet du har rett, men har man først blitt vant til å kjøre diesel så er det vanskelig å gå tilbake til bensinbil. Jeg får heller slenge i noen ekstra kroner og satse på en toyota TD.

Lenke til kommentar
Kjøp en Skoda Octavia, rimelig bil og veldig bra driftsikkerhet. Slår både VW og Audi på alle målinger om kvalitet og driftsikkerhet. Får en ganske ny TDI for en rimelig penge.  :thumbs:

5908817[/snapback]

Takk for tipset, men jeg har allerede skjekket muligheten med Skoda. ... jeg skal satse på Skoda den dagen jeg savner problematikken med låsemekanismen.

Du har rett i at skoda er blitt mye mye bedre de siste åra, men skoda-eiere har også en tendens til å måtte holde igjen bildøra med rå makt i 10 speik.

Lenke til kommentar

Anbefaler deg til og beholde den bilen du har nå, den har tross alt en ganske god motor, hvertfall hvis det er med turbo og intercooler på den.

Det er selvsagt ditt valg, men tror du kommer til og angre muligens hvis det blir så du selger den.

Er noe spesielt med VW diesel motorene, de kjennes ganske spreke ut i forhold til mange andre.

Og med gamle MB, det er gode biler, men en skute på vinterføre og motorene er verken drivstoffgjerrige eller går godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...