Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan se på tv via nettverket?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på om det jeg prøver på er mulig. Jeg har en stasjonær pc med tv kort som jeg prøver å koble meg på via min lap top trådløst. Jeg bruker da windows ekstern skrivebord for å ta kontroll over den stasjonære. Dette går fint, problemet er at når jeg starter programmet for å se på tv så hakker dette noe veldig. Dette til tross for at mitt trådløse nettverk er 54mb. Jeg får både lyd og bilde men som sagt hakker det for mye til at jeg får sett på tv med laptopen. Vet ikke om jeg har en annen mulighet, for det hadde vært utrolig digg å kunne sitte hvor som helst i huset og se på tv med laptopen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

heisann,

Jeg har aldri prøvd å streame video i Remote desktop, og vet ikke om det funker så bra, skru opp hastigheten på tilkoblingen, gå inn alternativer og skru opp på maks.

Selv ville jeg valgt kanskje en litt annen løsning. Har ikke så stor erfaring med å streame tv, med ville valgt videolan, VLC, eller lignende applikasjoner som har muligheten til å streame ut video og lyd.

Mvh

Brutalix

Lenke til kommentar

Lekte meg litt med vlc i går og fikk det delvis til. Klarte å streame en vanlig divx fil, men når jeg prøvde med tv-kortet så skrudde hele pc'en seg av. Systemet er ikke helt stabilt så jeg skal om ikke så lenge foreta en ny os installering. Uansett, vlc har en klar begrensning så vidt jeg kan se i at jeg ikke kan bytte kanal, trenger derfor en løsning som gjør dette.

Brutalix, hva mener du med at jeg skal skru opp hastigheten på tilkoblingen på maks? Hvor gjør jeg dette? Windows media encoder kan jeg kanskje ta en titt på, men kan man bytte kanal med den? Jeg lurer litt på en dreambox men så lenge jeg ikke har parabol men vanlig kabel så er det vel ikke like mye stas så vidt jeg har forstått.

X.

Lenke til kommentar
Kan man bruke "Windows media Encoder" mot et tv kort, og streame video på lokalnettverket ?

Finnes det noen god løsning for å skifte kanal ?

5938809[/snapback]

Har selv vært på jakt etter noe lignende, men ser helst at Slingbox lanseres for PAL http://www.slingmedia.com Koble boksen til kabelanlegget, parabol etc. og se på din egen tv på en pc hvor du har tilgang til internett eller lan.

En lignende softwareløsning finnes også, men den fikk ikke jeg til å funke med mitt eksisterende tv-kort. Orb finner du på http://www.orb.com

Lenke til kommentar

Med widows media encoder så gikk det greit å streame tv fra min stasjonære til den bærbare. Slet noe med å få både lyd og bilde, først og fremst med lyden men det ordnet seg til slutt. Var litt triksing med å valgt riktig lydenhet da jeg fikk opp flere og så velge riktig i volumkontroll også. Fungerer veldig bra så lenge man ikke streamer i dvd kvalitet da det hakker litt for mye, ikke veldig men nok til at det blir plagsomt. Skal også finnes et program som skal kunne fjernstyre tv-tuneren i tv-kortet men det husker jeg ikke navnet på. Finnes nok flere, leste i et forum men dum som jeg var merket jeg meg ikke navnet. Selv så bruker jeg remote desktop for å logge meg inn på serveren og skifte kanal, litt tungvint men det funker :)

Programmet VLC er det flere som sverger til og det virket som det fungerte greit hos meg, men da systemet mitt er noe ustabilt så re-staret pc'en hver gang jeg prøver å streame. Må nok foreta en re-installering av xp da det er mye rart på den og lenge siden sist :) MS på sitt beste :)

X.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...