Skavhaug Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 (endret) Hva er forskjellen på en LCD skjerm uten DVI og på en med ? Skal kjøpe meg ny skjerm skjønner dere, så lurer litt. Hva er minstekravet på MS til gaming? Sett på LG Electronics - 17” Flatron L1717S-SN, den har 12ms og er 17" vil den klare seg bra i gaming. Den har ikke DVI Endret 11. april 2006 av Skavhaug Lenke til kommentar
PerB Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 DVI betyr digital signaloverføring fra PC til skjerm. VGA er analoge signaler. En LCD-skjerm er digital i seg selv i motsetning til CRT. Ved å bruke analoge signaler mot LCD-skjermen betyr det at du konverterer digitale siganler fra PCen til analoge for så å konvertere tilbake til digitale. Ved å sende digitale signaler fra PCen slipper du 2 konverteringer å dermed kvalitetstap. Dagens skjermer er gode på konvertering - men det er bedre å slippe dette. Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 En DVI kabel kan, bare for aa forvirre, overfoere digitale og analoge signaler. DVI-D kabel er ren digital, DVI-A er analog, en DVI-I analog og digital. http://en.wikipedia.org/wiki/DVI Lenke til kommentar
Crankykid Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Dette lurer jeg også på! Får jeg bedre bilde nå jeg bruker DVI kabel, istedetfor en vanlig skjermkabel. om jeg får bedre bilde, blir dette synlig bare når jeg ser film eller når jeg spiller også? Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Ved konverteringen så kan du få kvalitetstap på bilde. DVI som sagt, gjere sånn at singalet blir digitalt heile vegen. Ergo ingen konvertering og bedre bildekvalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå