killmeister Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Jeg har noen mapper i ubuntu som jeg ikke få slettet. er det noen spesielle kommanndoer jeg må bruke? har prøvd delete og del.. som superbruker. finnes det en enkel liste over de mest vanlige kommandoene til ubuntu med en forklaring? Lenke til kommentar
killmeister Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 rm -r katalognavn 5905593[/snapback] takker så mye! det virket noen andre "fiffige" triks på lager?? som du mener er viktig for meg som nybegynner. Lenke til kommentar
killmeister Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 Les man-entryene. 5905621[/snapback] den var igrunnen akkurat det jeg lette etter. Takker!! Lenke til kommentar
wil Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 rmdir /mappen den ligger i/fila, det skal fungere det også. Det er jo det jeg har brukt i Linux iallefall. Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 rmdir fungerer bra når mappen er tom, men til sletting av mapper med innhold er det rm -r som gjelder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå