BeFs Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 (endret) Hei! Driver og forsker litt på gentoo, og har lagt det inn selv fra stage3. Men jeg lurer litt på hvordan jeg kan legge inn kommandoer / script under oppstarten. Jeg vil gjerne at maskinen skal starte opp GDM og kjøre "modprobe e100" (nettverkskortet) under oppstarten. Jeg har googlet litt rundt, men sliter med å finne svaret på dette. Takk for all hjelp Edit; dhcpcd må også være med. Endret 11. april 2006 av BeFs Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 (endret) I /etc/modules.autoload.d/kernel-2.6 putter du inn de driverene du vil laste under oppstart. editer /etc/rc.conf (tror jeg den heter) og putt inn gdm som din loginmanager og kjør rc-update add xdm default for å starte den under oppstart. Les gentoo-dokumentasjonen! Endret 11. april 2006 av CAT0 Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 I /etc/modules.autoload.d/kernel-2.6 putter du inn de driverene du vil laste under oppstart. editer /etc/rc.conf (tror jeg den heter) og putt inn gdm som din loginmanager og kjør rc-update add xdm default for å starte den under oppstart. Les gentoo-dokumentasjonen! 5905573[/snapback] Begge disse står faktisk som trinn i instalasjonshåndboken (gjorde iallefall det første gang jeg instalerte gentoo) Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 (endret) Har gjort som du har sagt nå. Skal reboote straks for å se om det fungerer. Jada, jada, rtfm .. Enklere å spørre noen som har lest dokumentasjonen hehe Edit; Ja, det sto vel i installasjonsmanualen, men jeg var så spent på å se om det fungerte at jeg helst ville gjøre minst mulig. Endret 11. april 2006 av BeFs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå