Gå til innhold

2 forskjellige minne frekvenser?

Sonic^^

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Slike avlesningsprogrammer kan vise forskjellige verdier. Har egentlig ikke peiling på dette men jeg kan lukte en fornuftig forklaring der ute et sted.

Kanskje det ene programmet viser hva brikkene kjører på akkurat nå og det andre viser hva som er maks de kan kjøre på.

Hvilke brikker er det snakk om? (går ut fra at det er mer enn en brikke du har)

Lenke til kommentar
Slike avlesningsprogrammer kan vise forskjellige verdier. Har egentlig ikke peiling på dette men jeg kan lukte en fornuftig forklaring der ute et sted.

Kanskje det ene programmet viser hva brikkene kjører på akkurat nå og det andre viser hva som er maks de kan kjøre på.

Hvilke brikker er det snakk om? (går ut fra at det er mer enn en brikke du har)

5906334[/snapback]

Jeg har Corsair Valuer ram. Jeg har bare 1GB ram modul

Lenke til kommentar

Jeg har ikke helt forstått detter her. Minnet mitt underklokker seg selv når jeg overklokker prosessoren.. :hmm: I CPU-Z (når alt er stock) viser den 200MHz, men når jeg klokker den går den ned till 135MHz, 180MHz etter som hvor mye jeg klokker. Så stiller jeg ramfrekvensen opp til 266MHz etc. (I bios) viser 3DMark 266MHz på minnet, men CPU-Z viser 180MHz. :hrm:

Lenke til kommentar

200 mhz er standard minnehastighet.Du må sette minnet til f.eks 200-166-133mhz alt etter hva slags minne du har,når du skal klokke.I ditt tilfelle bør du sette minnet til 166mhz i bios.Hvis det står på 200mhz i bios,og du klokker cpu til f.eks 250x10=2500mhz,vil minnet ditt gå på 208mhz.Hadde det stått på 200mhz,ville det selvsagt havnet på 250mhz.Husk at du ikke skal sette minnehastighet over 200mhz i bios uansett.Står minnet på 200mhz,vil det øke synkront sammen med fsb/HT når du klokker.

Her har du et fint verktøy for å forstå kombinasjonen minne/cpu hastighet.Den kalkulerer det forholdet uten at du behøver å regne ut selv :)

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
200 mhz er standard minnehastighet.Du må sette minnet til f.eks 200-166-133mhz alt etter hva slags minne du har,når du skal klokke.I ditt tilfelle bør du sette minnet til 166mhz i bios.Hvis det står på 200mhz i bios,og du klokker cpu til f.eks 250x10=2500mhz,vil minnet ditt gå på 208mhz.Hadde det stått på 200mhz,ville det selvsagt havnet på 250mhz.Husk at du ikke skal sette minnehastighet over 200mhz i bios uansett.Står minnet på 200mhz,vil det øke synkront sammen med fsb/HT når du klokker.

Her har du et fint verktøy for å forstå kombinasjonen minne/cpu hastighet.Den kalkulerer det forholdet uten at du behøver å regne ut selv  :)

5908439[/snapback]

Ok, men det går ikke ann å stille minnet lengre ned enn 200MHz i bios:S Men likevel står det 135MHz bl.a.

Lenke til kommentar
Hva slags hovedkort har du? Det må være DDR200 (100mhz) du mener,da du sier du ikke kan stille lenger ned? I såfall har du allerede dividert ned minnehastigheten din hvis den er på 135mhz.

Hvor høy cpu hastighet har du da?

5910326[/snapback]

Jeg har et Asus A8N SLI SE.

Men jeg tror at biosen min viser effektiv minnefrekvens.

CPU'en kjørte på 2.7GHz tror jeg.

Men nå kjører CPU'en på 2.5 og jeg har stilt minnefrekvensen i biosen til 333MHz

2084zk.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...