Gå til innhold

IPOD skjermbilde på TV

Anbefalte innlegg

Om en kobler Ipod opp med universal Dock med AV kabel mot TV vil en da kunne se skjermbildet på Ipoden på TV'en.

jeg tenker da på menyer, samt skjermbildet som en har når en spiller musikk.

Når er det bedre å benytte S-video framfor Line out og AV kabel?

Takker.

Matteus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du får på TV-skjermen er kun bilder som er lagt inn på iPod, ingen menyer eller skjermbilder.

S-Video er bedre enn composite, bedre farvestyring iallefall(skarpere bilder), men oppløsningen her er dårligere enn S-Video-standard, så jeg vet ikke om det vil ha så veldig stor betydning.

Har heller ikke prøvd composite, da dock og S-Video-kabel er så mye enklere å sette opp, og jeg bruker trådløs fjernstyring som monteres på USB-porten på toppen av iPod, for å manuellt styre lysbildeshowet fra iPod'en.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte det ville være fint om Ipod skjermen kunne vises på TV når en spiler musikk slik at oss som ikke er så langsynte kunne se hvilken musikk vi valgte.

Men da forstår jeg at dette ikke går.

Takker for svar.

Matteus

Endret av Matteus256
Lenke til kommentar

Det finnes fjernstyring til iPod, med dock, og med display på fjernstyringsmodulen/handsettet som viser skjermbildet på iPod'en som brukes.

Sitter på jobben nå, så jeg har ikke noe link om denne.

Men den var ikke billig!

Ellers finnes det andre "dingser", som spiller musikk fra PC'en til stereoanlegget, med fjernstyring og display (i forskjellige størrelser), slik at du kan se på denne hva som spilles.

"Alt finnes der ute"!

Bare sett deg ned og let rundt om på nettet, om iPod er "ipodstudio" og "ipodlounge" gode (og kostbare!) sider å titte på!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...