Gå til innhold

Memory system test faild, 2stk Corsair XMS3200 svidd?

dale

Anbefalte innlegg

Hei, problemet mitt er vel egentlig litt komplisert da jeg ikke får testet ordentelig før senere idag. Men men, kanskje noen av dere har vært borti lignende.

It goes like this:

Jeg har en p4 2,4 på ett Asus P4S533 med 2stk 512 Corsair XMS 3200 brikker og et ti4600 fra gainward.

Driver fortiden med overklokking og skulle montere min nye chippsett kjøler. Demonterte maskinen og tok av alle vann blokkene.

- CPU

- GPU

og renset med Isopropanol og la på ny As3 ved hjelp av ett kreditt kort slik at jeg fikk helt "flate og fine" flater med as3.(hadde brukt fingern forrige gang så det var ikke særlig bra).

Jeg satt også på den nye på chipsett blokken.

Satt alt sammen og koblet til min nye GSV3000 psu fra Permo på TEC'et. Fyrte opp maskinen og startet psu'en.

Maskinen startet men ingenting kom opp. Jeg prøve meg litt frem og kom på at jeg hadde deaktivert "POST system" til asus så jeg resatte CMOS og koblet til lyden på det integrerte lydkortet og fikk denne meld:

"System memory test faild".

Tok ut begge minne brikkene og prøve uten minne... fikk samme meld. Jeg får ikke opp noe bilde. Har prøvd med et annet skjermkort.

Får ikke prøvd med ny ram før senere i kveld.

Noe jeg tror kan være problemet er at jeg hadde satt opp volten på rammen til 2,9 før jeg demonterte den. Da kjørte minnet på et sted rundt 440Mhz og fungerte. Men når jeg demonterte maskinen blir vel alle bios innstilingene "resatt" da jeg blandt annet tok av CPU'en for å få renset den med isopropanol.

Kan minnet bli ødelagt av å bli startet med 2,9 volt når det bare kjører på 200mhz?(cpu:fsb - 1:1 er vel standard?)

Jeg vet ikke hva som er feil, jeg har ingen aning, men utifra feil meld så forstår jeg det som om det er minnet mitt som er døde. Skal få det testet i en annen maskin hvis jeg ikke får dette til å fungere.

Er det noen som har en ide på hva problemet kan være? Det er flere her i forumet som har god forståelse for hardware så jeg håper noen har vært borti lignende problemer før.

Takk for alle svar!

Med Vennlig Hilsen en frustrert pc eier

Kristoffer Dale

Ps. Ta konktakt hvis du har noen spørsmål eller lurer på noe.

[ Denne Melding var redigert av: dale på 2002-09-29 15:12 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå sier feilmld. "system failure memory card" .. jeg har prøvd å starte opp pc'n med 1-2 og 3 ram brikker... forskjellige brikker og... en 128 og mine 512 brikker... men fortsatt får jeg feil meldingen "System failure memory card" .... pliiz..noen hjelpe meg?????

Lenke til kommentar

Hvis du har prøvd med forskjellige RAM brikker kan vi vel utelukke at rammen er ødelagt iallefall. Prøvd å flashe BIOS'n på nytt? Kanskje hovedkortet har blitt defekt på noen måte?

Når jeg hadde fått min P4 CPU og Asus kortet, så ville det ikke komme noenting fram på skjermen etter jeg hadde satt PC'n sammen og bootet opp. Viste seg å være at hovedkortet ikke likte å ha i 2 stk. Corsair brikker i samtidig. Jeg fikk ett tips om å starte opp med bare ên brikke, og da funket det!

Lenke til kommentar

tror også det kan være hovedkortet.. Men det er det billigste i hele systemet så det gjør meg ingenting at ikke rammen er fucka...

Sier "system faild memory test(eller card, hører ikke helt).

jaja, har sent en av brikkene for testing til Nicko får se :smile:

"vente i spenning"

btw, jeg kan vel ikke flashe hovedkortet når jeg ikke får opp noe på skjermen :wink:?

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å bevise at maskina har vært klokka opp, og ofte dyrere enn å gi ut nye deler, så de pleier å være greie på det. Iallefall komplett, etter min erfaring.. (har svidd to p3 cpu i forbindelse med OC/volt ting.)

hvis ikke ram'n funker noe annet sted, og alt er sjekket, så send det inn :wink:

Magnus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...