Beatnut Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Jeg driver og tester ut Vector Linux (Slackware-avkom...) og så skulle jeg kjøre programmet VASM og derunder autodetect-funskjonen for hardware. Problemet mitt er at den ikke kan kjøres mens X-Windows kjøres. Jeg har prøvd å logge ut og se om det er en ren tekst-session, men det er det ikke. Har kun valget mellom Fluxbox, IceVM og Xfce. Klarer ikke å finne ut hvordan jeg skal terminere X-window. Hva gjør jeg? Tips og løsninger tas i mot med takk. Lenke til kommentar
olear Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Ctrl+Alt+F6. Logg inn som root og kjør init 3. Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Må vel ta livet av X først? Ctrl+alt+backspace isåfall. Lenke til kommentar
olear Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Må vel ta livet av X først?Ctrl+alt+backspace isåfall. Det er jo det init 3 gjør. Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Hehe, sånn går det når man ikke leser alt. Så bare ctrl+alt+f6. Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 Ctrl+Alt+F6. Logg inn som root og kjør init 3. 5905677[/snapback] Altså (Unnskyld at jeg må ha ting inn med teskje.. Du har gitt meg mange fine linux-svar før Olear, men ting tar tid å fordøye..): Trykk Ctrl+Alt+F6 og da logger jeg ut som vanlig bruker eller? Etterpå logger jeg inn som root og når jeg er innlogget tar jeg opp ett terminal-vindu og skriver "init 3"? Lenke til kommentar
olear Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 (endret) Når du kommer inn i X (eller er der allerede) trykker du Ctrl+Alt+F6, du vil da bli flyttet ut av X og ser en kommandolinje som ber deg logge inn. Etter du har logget inn som root skriver du init 3. X skal nå være avsluttet og du kan gjøre det du egentlig skulle. Endret 11. april 2006 av olear Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 12. april 2006 Forfatter Del Skrevet 12. april 2006 Når du kommer inn i X (eller er der allerede) trykker du Ctrl+Alt+F6, du vil da bli flyttet ut av X og ser en kommandolinje som ber deg logge inn. Etter du har logget inn som root skriver du init 3. X skal nå være avsluttet og du kan gjøre det du egentlig skulle. 5907329[/snapback] Tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå