Gå til innhold

Hvordan få textmode i Vector Linux?

Anbefalte innlegg

Jeg driver og tester ut Vector Linux (Slackware-avkom...) og så skulle jeg kjøre programmet VASM og derunder autodetect-funskjonen for hardware.

Problemet mitt er at den ikke kan kjøres mens X-Windows kjøres.

Jeg har prøvd å logge ut og se om det er en ren tekst-session, men det er det ikke. Har kun valget mellom Fluxbox, IceVM og Xfce. Klarer ikke å finne ut hvordan jeg skal terminere X-window.

Hva gjør jeg? Tips og løsninger tas i mot med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ctrl+Alt+F6. Logg inn som root og kjør init 3.

5905677[/snapback]

Altså (Unnskyld at jeg må ha ting inn med teskje.. Du har gitt meg mange fine linux-svar før Olear, men ting tar tid å fordøye..):

Trykk Ctrl+Alt+F6 og da logger jeg ut som vanlig bruker eller? Etterpå logger jeg inn som root og når jeg er innlogget tar jeg opp ett terminal-vindu og skriver "init 3"?

Lenke til kommentar

Når du kommer inn i X (eller er der allerede) trykker du Ctrl+Alt+F6, du vil da bli flyttet ut av X og ser en kommandolinje som ber deg logge inn. Etter du har logget inn som root skriver du init 3. X skal nå være avsluttet og du kan gjøre det du egentlig skulle.

Endret av olear
Lenke til kommentar
Når du kommer inn i X (eller er der allerede) trykker du Ctrl+Alt+F6, du vil da bli flyttet ut av X og ser en kommandolinje som ber deg logge inn. Etter du har logget inn som root skriver du init 3. X skal nå være avsluttet og du kan gjøre det du egentlig skulle.

5907329[/snapback]

:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

Tusen takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...