Gå til innhold

Intel Celeron D 335 vs Intel pentium 4

Anbefalte innlegg

Pcen min ble sendt til reperasjon, og de greide tydeligvis ikke å fikse den, så nå står jeg men en splitter ny pc. I den gamle hadde jeg p4 (2.80ghz) prosessor, i den nye er det tydeligvis Intel Celeron D 335(2.80ghz). Jeg bruker pcen hovedsakelig til spilling, hvordan blir det da med den nye prosessoren? Er den bedre/dårligere? Er verken diskettstasjon eller skjermkort, så skal uansett ned å klage i morgen, men bør jeg ta opp prosessoren også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pcen min ble sendt til reperasjon, og de greide tydeligvis ikke å fikse den, så nå står jeg men en splitter ny pc. I den gamle hadde jeg p4 (2.80ghz) prosessor, i den nye er det tydeligvis Intel Celeron D 335(2.80ghz). Jeg bruker pcen hovedsakelig til spilling, hvordan blir det da med den nye prosessoren? Er den bedre/dårligere? Er verken diskettstasjon eller skjermkort, så skal uansett ned å klage i morgen, men bør jeg ta opp prosessoren også?

5905100[/snapback]

P4 yter nok en del bedre... :)

Lenke til kommentar

5905100[/snapback]

P4 yter nok en del bedre... :)

5905116[/snapback]

Vil ha den gamle pcen min jeg :( Så jeg bør ta opp dette i morgen?

Endret av trenger_hjelp
Lenke til kommentar
Ikke skjermkort?  :dontgetit:

Ta opp det med prosessoren også :)

5905137[/snapback]

Jeg tok opp det med skjermkortet allerede i butikken, han pekte på hvor det var (på hovedkortet). "Du hadde vel porten lenger ned der før?" Sa han å så dumt på meg. Jeg orket ikke å krangle mer, siden han er "tekniker" og jeg bare dum kunde. Jeg har et tilsvarende skjermkort som det jeg hadde liggende på hylla her nå, men jeg har jo uansett krav på en lik pc som den jeg hadde før :hrm:

Lenke til kommentar

http://www.dinside.no/php/art.php?id=95979

I skrivende stund koster 2,6 GHz utgaven av Celeron rundt 850 kroner, mens en 2,6 GHz Pentium 4 koster ca 1700 kroner. Med andre ord er Celeron omtrent halvparten så dyr.

Teknisk sett er forskjellen at Celeron har mindre internt hurtigminne, med 128kB mot 512 kB på Pentium 4. Dette krever mer kommunikasjon med det ordinære minnet for å hente og levere data.

(225x112 pixel - 6630 bytes)

Dessuten kjører Celeron på 400 Mhz systembuss, mens Pentium 4 kjører på 800 MHz, kommunikasjonen mot omverdenen er dermed bare halvparten så rask.

Disse forskjellene forsterker hverandre, slik at forskjellen i ytelse multipliseres, de adderes ikke, grovt sett.

...

Bortsett fra dette er prosessorene omtrent identiske. 

Endret av BeFs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...