theda9el2k Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Jeg har lastet opp joomla på min hotserv.dk server, men får ikke installert det. se her: http://www.hamaroy.hotserv.dk "Session save path Not set, Unwriteable" er feilmeldingen jeg for. Dette gjør at installasjonen ikke kan fullføres. Har satt opp info om serveren: http://www.hamaroy.hotserv.dk/phpinfo.php Har CHMODet alt på serveren til 777 kan noen hjelpe? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Hvis du ser på bildet der så er problemet markert. Den burde det stått en path. Lenke til kommentar
theda9el2k Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 Hvis du ser på bildet der så er problemet markert. Den burde det stått en path. 5905013[/snapback] Hvordan gjør jeg dette? er ganske ny på området Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 (endret) Hvis du ser på bildet der så er problemet markert. Den burde det stått en path. 5905013[/snapback] Hvordan gjør jeg dette? er ganske ny på området 5905029[/snapback] session_save_path("sessions"); EDIT: Da blir de lagret i en mappe som heter "sessions" som ligger i samme mappa som php-fila di. Endret 11. april 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 (endret) Hvis du ser på bildet der så er problemet markert. Den burde det stått en path. 5905013[/snapback] Hvordan gjør jeg dette? er ganske ny på området 5905029[/snapback] session_save_path("sessions"); 5905323[/snapback] Jahaja, og da er det meningen at man da skal sette den for hver eneste side? Blir en del redigering det, men riktignok så er det jo eneste løsning da. Bortsett fra å få host til å sette en standard-path. Endret 11. april 2006 av Ernie Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Jahaja, og da er det meningen at man da skal sette den for hver eneste side? Blir en del redigering det, men riktignok så er det jo eneste løsning da. Bortsett fra å få host til å sette en standard-path. 5905335[/snapback] Nei, ikke for hver side. Du må sette det inn i hovedfilen(e), feks hvis du har en fil kalt core.inc.php med en funksjon som heter get_userinfo() som henter brukerdata og setter sessions, er det her du skal sette inn funksjonen. (Rotere forklaring, håper du forstår) Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Jahaja, og da er det meningen at man da skal sette den for hver eneste side? Blir en del redigering det, men riktignok så er det jo eneste løsning da. Bortsett fra å få host til å sette en standard-path. 5905335[/snapback] Nei, ikke for hver side. Du må sette det inn i hovedfilen(e), feks hvis du har en fil kalt core.inc.php med en funksjon som heter get_userinfo() som henter brukerdata og setter sessions, er det her du skal sette inn funksjonen. (Rotere forklaring, håper du forstår) 5905507[/snapback] I hovedsiden (beskrevet over) kan du skrive ini_set("session.save_path", "sti/til/mappen/for/sessions/"); Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Ellers har vi også session_save_path(...) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 (endret) session_save_path("sessions"); 5905323[/snapback] Ellers har vi også session_save_path(...) 5906794[/snapback] Begge funksjonene har samme nytten, så det er ett fett hvilken av dem du bruker. og egentlig et fett om du putter det inn på samtlige sider, bare det er satt i de(n) funksjonen(e) som bruker sessions Med "begge" mener jeg selvsagt session_save_path("/some/path") og ini_set("session.save_path", "/some/path") Endret 11. april 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Ahh ... så ikke at du hadde skrevet det Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg