hallla skjer a? Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 er det turbo i opel calibra 2.0i 8v Limited Edition? hvist ikke hvor mye koster det får en bra turbo plus instalasjon? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Nei, det er ikke turbo i en vanlig Calibra 2.0i 8v. Calibra turbo er dessuten kjent for å ryke i hytt og pine. Lenke til kommentar
Eirzik Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Ikkje kjøp verken bilen eller turboen:p Lenke til kommentar
hallla skjer a? Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 hvet at det er mye galt med calibrane men den er rå. får se om kompisen min får in en som han da bytter det meste på. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 hvet at det er mye galt med calibrane men den er rå. får se om kompisen min får in en som han da bytter det meste på. 5906044[/snapback] RÅ?? Det var dine ord... Calibra 8V er noe av det tregeste som finnes, kan ikke kalles sportsbil i det hele tatt! Calibra = dyrt å eie, dyrt å forsikre og dyrt å bruke - deler må byttes hele tida.... Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Det er i og for seg samme bil som Vectra'n som jeg haren del erfaring med.. Deler må byttes: Ja Dyr å forsikre: Calibra'n: Ja, Vectra'n: Nei.. Treg er den ikke, men sprek er den hvertfall ikke om du skal regne den som sportsbil, noe den ikke er.. Sportslig: Ja, men ikke en sportsbil.. Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Calibra er vel rett og slett en sportsligere, eg meiner, mindre gubbite utgave av mann med hatt bilen Vectra:) Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Calibra er egentlig en veldig pen bil som har fått imaget sitt ødelagt av rånere med dårlig smak når det kommer til styling. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Det er uansett ikke til å stikke under en stol at Calibra er en dyr bil å ha og særs lite holdbar... I tillegg finner du mange biler som er penere enn den nye "Mantaen"... Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Sant nok. Honda Prelude og Toyota Celica er jo opplagte alternativer, selv om de ligger litt over i pris. Men utseendemessig så er jo Calibra en virkelig skjønnhet med tanke på at det er en coupé designet på slutten av 80-tallet av ellers ganske så nitriste Opel. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Oppskrytt blikkboks som kjøres av innvandrere? Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Kan ikke si jeg forbinder Calibra med innvandrere akkurat. Heller lokale helter med blå olabukser og Adidas genser. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 OK da, men er litt moro å se de som tror de er så tøffe av seg ute i trafikken, ligger langt nede i setet og med armen på toppen av rattet, med 2.0i 8V motoren, kroma M3 speil og 50 kilo ettermontert plastikk. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 OK da, men er litt moro å se de som tror de er så tøffe av seg ute i trafikken, ligger langt nede i setet og med armen på toppen av rattet, med 2.0i 8V motoren, kroma M3 speil og 50 kilo ettermontert plastikk. 5915454[/snapback] De er spesiellt morsomme når fartsdumpenene kommer litt brått på.. Så en i Oslo som la igjen mesteparten av plastikken i umiddelbar nærhet av en fartsdump. Da holdt jeg på å krepere av latter :!: Lenke til kommentar
colakork Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Kjører calibra selv. Betaler ikke mye i forsikring, faktisk bare i underkant av 3000 i året. Deler til bilen er relativt billige, og det er mye av dem Dessuten er det god kompetanse hvis du f. eks ser på www.calibra.no. Bilen ser og bra ut (til og med orginal) og 8v motoren går bedre enn hva folk egentlig klager over. Kanskje for en som kjører trimma turbomotor så mulig den er litt slapp, men i forhold til det gjennomsnittlige antallet HK'er i 18-åringers førstebil går den ikke så bedritent som jeg får inntrykket av. Kommer lett opp i 200 km\t(ikke at det prøves ofte....) Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Du passerer ikke 200km/t lett med en C20XE i den bilen da den fra fabrikk har en toppfart på 204km/t, noe som forøvrig er testet i en Vectra med følgende resultat: 201 på GPS Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Bilen ser og bra ut (til og med orginal) 5997407[/snapback] Veeeeel! Det kommer nå helt ann på øyet som ser Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Synes det var voldsomt med negative kommentarer her Hvis "hallla skjer a?" har lyst til å kjøpe seg en Calibra så værsågod! Men den ruster over natta, bare sånn at det er sagt. Er enig i at den er pen å se på. Vurderte å kjøpe meg en slik en en gang for lenge siden. Sett forsikringen på foreldrene dine så blir det mye billigere. Regn med å bruke en del penger på denne bilen hvis du bestemmer deg for å kjøpe den. Og det med pris på turbo innstallasjon, det vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå