ze5400 Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 (endret) Jeg har da en webside som henter info fra en mysql database, men det er tungvint å skrive <br/> for hver gang jeg skal ha enter i tekstboksen, så jeg trenger en måte å replasere "ENTER" med "<br/>", kunne jo brukt Replace metoden bare jeg visste hva "ENTER" er, noen ideer? EDIT: Bruker ASP.NET 2005/VB.NET 2005 Endret 11. april 2006 av ze5400 Lenke til kommentar
pian Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 (endret) For all enkelhets skyld, forsøk Environment.Newline Det funker nok slik du har tenkt, med et linjeskift der du plasserer det. Eks C# text = "Her kommer et linjeskift "+ Environment.Newline + "Sånn"; VB.NET text = "Her kommer et linjeskift" & Environment.Newline & "Sånn" Edit: Skrev først bare c# det er bare en anbefaling men hvorfor ikke bytte til det... uansett la til VB.NET koden også. Endret 11. april 2006 av pian Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 (endret) Hmm, kan prøve. Jeg sier ifra hvis det ikke virker så.. hehe. Endret 11. april 2006 av ze5400 Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 Virka ikke Dim tmp As String = Nothing tmp = Me.TextBox1.Text tmp = tmp.Replace(Environment.NewLine(), "<br/>") Me.Label1.Text = tmp Problemet er jo at jeg ikke klarer å gjøre Environment.NewLine om til "<br/>", for enter i en multiline textbox er jo Environment.NewLine... Noen flere ideer? Lenke til kommentar
backup Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Kanskje dette kan hjelpe? 3 variabler skrives på hver sin linje i ei tekstboks: Dim var1 As String, var2 As String, var3 As String var1 = "1. linje i tekstboksa" var2 = "2. linje i tekstboksa" var3 = "3. linje i tekstboksa" TextBox1.Text = var1 & vbCrLf & var2 & vbCrLf & var3 Kort sagt, for ny linje i vb kan du bruke: vbcrlf Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 Jeg har uttalt meg litt uklart... Jeg har en tekstboks, en database og en label... Jeg skriver data i tekstboksen, trykker lagre, og det skyves over i databasen... Men i den prosessen må jeg gjøre om linjene fra multiline tekstboksen (det som kommer når man trykker enter, det mellomrommet ja...) til html koden "<br/>" slik at når jeg henter det opp igjen i en label vil det vises riktig... Noen som har en løsning til meg? Lenke til kommentar
backup Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Textbox1, textbox2 og button1. Skriv inn i textbox1 og klikk button1. Du får bytta ut linjeskiftene i textbox1.text med "<br>" som du vil se i textbox2.text av eksemplet. Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click TextBox2.Text = TextBox1.Text.Replace(vbCrLf, "<br>") End Sub Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 (endret) Prøver det da. Håper det virker... EDIT1: Tusen takk backup, det virka, kan ikke sjønne hvorfor det iike virka med metoden jeg brukte før men virka med dette... Får eksprimitere litt da... Tusen takk! EDIT2: Det var "vbCrLf" som gjorde utslaget ja! EDIT3: Føler meg som en premietosk, virka hele tia, var bare at jeg sløva, og brukte feil obeject til å debugge med... Skyt meg... Endret 11. april 2006 av ze5400 Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Grunnen til at det ikke virket er at Environment.NewLine er en property og ikke en funksjon. Det er FY-FY å bruke gammel "møkk" som vbCrLf. Det er propertien Environment.NewLine som er .Net Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå