Gå til innhold

2 lydkort i 1 PC

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å spille av musikk fra PC'n både oppe i stua og nede i kjellerstua på en gang. Er dette mulig dersom jeg har to lydkort?

Er det mulig å ha oppe to winamp'er samtidig som styrer musikken til hvert sitt lydkort (f.eks pop i oppe-stua og rock i kjellerstua)?

Hva med 5.1-lydkort? Kan det brukes til to separate stereo-utganger slik jeg vil ha det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke noen som har hørt om noen som har prøvd dette?

Jeg har lite lyst til å skaffe meg en PC i hver stue og sette de i nettverk. Jeg vil helst ikke ha noe kabinett eller PC-skjerm i stua fordi det er stygt og tar plass. I tillegg til at det koster penger for en ny/brukt PC.

Lenke til kommentar

Nei, Jeg vil ha en type musikk på det ene kortet og en annen type musikk på det andre. (vil ikke synkronisere samme musikken ut på begge kortene. Da kunne jeg bare brukt en splitter på utgangen)

Jeg vil ha oppe TO stk WinAmp for å styre hver sin stereo-lydutgang.

Lenke til kommentar

Signatur: Ok, du forsto meg. Det høres ut som om det kan bli problemer, men jeg håpet jo at det skal gå an å fikse på et vis. Jeg tror windows takler to lydkort og to sett med lydkort-drivere, men er litt usikker på om det går an å styre hver av de to winampene til hvert sitt lydkort.

Jeg kan godt bruke to forskjellige lyd-programmer. Feks Winamp 2 til det ene lydkortet og Winamp 3 til det andre. (WA2 og WA3 kan spille sammen uten problemer på en lydutgang i hvertfall)

Lenke til kommentar

Ja det kan du. Jeg vet ikke om winamp er løsinga her, men på de fleste mp3-avspillere kan du velge åssen enhet den skal spille lyden på. Default er 'primary sound driver'. Der kan du velge enten det ene eller det andre lydkortet. Som sagt - jeg er i tvil om winamp takler å bli satt opp på to forskjellige måter samtidig, men det skulle iallfall gå om du bruker winamp og wmp samtidig for eksempel.

Alt dette er i teorien. Jeg har aldri hatt bruk for to lydkort selv og har derfor aldri testa dette :smile:

Lenke til kommentar

Personlig har jeg to lydkort i maskina som jeg har med på spille jobber.

Et lydkort for preview på sangene på headsettet, et for lyd ut til ekstern forsterker.

Jeg bruker et og samme dj program for denne operasjonen, men to separate program burde gå like bra.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-30 11:00, skrev aschj:

.. men det skulle iallfall gå om du bruker winamp og wmp samtidig for eksempel.

Alt dette er i teorien. Jeg har aldri hatt bruk for to lydkort selv og har derfor aldri testa dette :smile:

Hehe. Det høres jo litt sært ut med to lydkort ja.. :smile:

Om det funker i teorien med to forskjellige programmer (WA+WMP eller WA2+WA3 ..) så tror jeg at jeg tar sjansen på å kjøpe et lydkort til og teste.

(Det er vel mye mer trøbbel å få til integrert lyd + lydkort)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-30 11:05, skrev tZar:

Personlig har jeg to lydkort i maskina som jeg har med på spille jobber.

Et lydkort for preview på sangene på headsettet, et for lyd ut til ekstern forsterker.

Jeg bruker et og samme dj program for denne operasjonen, men to separate program burde gå like bra.

Wow! Takk tZar! Da vet jeg i hvertfall at det fungerer hos deg. Det gjør meg litt tryggere på å få det til. :smile:

Hvilke lydkort har du? og OS? Har du noen tips ang. oppsettet ditt som jeg kan få bruk for?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-30 10:51, skrev Signatur:

Å sette inn to lydkort tror jeg går dårlig. Da ber du om konflikter.

To lydkort er ikke noe større problem enn to gfx-kort, to nic's, to ide-kontrollere etc...

Problemet kan jo bli at DirectX bare vil spille til én driver om gangen, slik at du ikke kan kjøre to dx applikasjoner på forskjellige lydkort samtidig.

Men det er mulig du kan velge output i winamp, hva vet jeg :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...