Gå til innhold

liten utblåsning jeg følte for


Anbefalte innlegg

må bare ha meg en liten utblåsning en søndags morgen, litt i kjølevannet av de nye reglene som er foreslått. kan være jeg skriver noe tull her altså men ta det for det det er :wink:

 

ok :mad:

 

dette gjelder visse brukere:

kutt ut den der forbannede kveruleringen som om det skule være statshemmeligheter som ble skufflet opp her inne på forumet.

 

vedder på politiet gir seg en god ****!

 

de har bedre å gjøre på, MYE bedre

 

det finnes bedrifter der ute som piratkopierer og tjener/sparer store beløp på det. de bruker det piratkopierte som et verktøy i verdiskapningen sin. UTEN å betale for det.

 

skal purken komme og banke på alle stakkars fjortisene som sitter og utveksler litt filer sammen for å ha det moro med hobbyen sin. tror dere de kommer med batang og avsagd hagle rett inn på gutterommet og lar en gjeng svette etterforskere går løs på cdbrennermaten deres?

 

nei.... NEI NEI NEI DET SKJER IKKE, FÅ DeT INN

 

må bare blåse ut litt her er så lei av alle liksompolitiene her inne som skal ta opp dette hele tiden.

 

hardware.no:

og hvorfor skulle evt hardware.no gi fra seg ip til brukerene? det er liksom VÅR side dere står på det er VÅR fortjeneste at denne siden eksisterer og har faste medarbeidere. dere snakker som om dere nesten tar forebehold om at dere evt. nesten uoppfordret skal gi fra dere iper i vilden sky. kutt ut! tenk litt! følger dere datatilsynets lovverk? sletter dere ikke alle loggene hver morgen osv osv ifølge lovverket til datatilsynet? går seff utfra at dere har pugget lovverket når dere går ut med slike uttalelser.

 

[ Denne Melding var redigert av: normal på 2002-09-29 14:59 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kunne ikke vært så mye mer enig her nei....

 

 

det er blant annet fjortisser som er med på å skape denne siden.... hva skulle vi gjort uten dem?? ingen å flame :razz:

 

men seriøst.... er nok ikke en hustand i dette land med pc og adsl som ikke har brent en cd med musikk (som ikke er kopi av deres egne)... så det at politiet skal ta alle tviler jeg på slår an så godt...

 

de ekte spillerne kjøper fortsatt spill og de som bruker hardcore programvare kjøper dem... du ser f.eks ikke at de i bedrifter som faktisk trenger f.eks. photoshop bruker en piratversjon... neppe... det piratkopiering er godt for er at man lærer å bruke det til en viss grad, og når man blir eldre og får råd til et slikt pridukt kjøper man det...

 

så enkelt er det..

 

 

(kanskje litt mye surr her, men hvis dere leser skjønner dere sikkert poenget mitt....

 

 

 

MVH

alexio

Lenke til kommentar

En stor takk til normal, som på en fin måte fikk uttrykt det jeg tror mange av forumets brukere føler. Det var iallefall en skikkelig innertier i forhold til hva jeg mener!!

 

Veldig enig i at hw.no bør sette seg inn i datatilsynets lover og regler på området - men det er vel sagt mange ganger allerede - og en så rett fram tåpelig idé som å levere fra seg ip'er er jo rett og slett bare å betrakte som morsom :smile: Det skulle ha blitt litt av et haraball om hw.no skulle finne på noe slikt!

 

Ellers er jeg en glad gutt ;o) som takker for et (stort sett) ypperlig forum... hehe

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-01 14:33, skrev amund:

Mulig jeg har gått glipp av noe essensielt, men hva er så utrolig farlig med IP-adresser? Hvorfor er de så "hellige"?


PS! Vi leverer selvsagt ikke ut IP-adresser med mindre noen har _god_ grunn for å få dem.


Mvh,

Amund


 

så hvis de ikke er noe å bry seg om hvorfor spesifisere at de blir levert ut? må jo være noe dere har fått med dere

 

det er seff pga det kan spores og dermed bryter personvernet. dette vet dere godt og det er derfor dere nevner dette

Lenke til kommentar

Quote:


normal skrev (2002-10-05 00:02):


så hvis de ikke er noe å bry seg om hvorfor spesifisere at de blir levert ut? må jo være noe dere har fått med dere


 

Jeg har ikke involvert meg særlig i utredning av retningslinjene, så hvorfor dette er tatt frem vet jeg ikke.

 

Quote:


det er seff pga det kan spores og dermed bryter personvernet. dette vet dere godt og det er derfor dere nevner dette


 

Skal neppe uttale meg om den juridiske siden av saken - til det kan jeg for lite. Ville bare høre hvorfor "alle" vår så livredde for IP-adresser.

 

Hørte forresten på nyhetene idag at en bedrift i en rettsak mot en ansatt fikk lov å bruke den ansattes mail-korrespondanse som bevismateriale. I mailene hadde det gått tydelig frem at den ansatte hadde opptrådd ilojalt. At mail er en privat "ting" kom altså i annen rekke!

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Jajaja...Hmm hørte nylig om ettpar luringer som hadde downloadet/uploadet konstant fra P2P greie og blitt hacka av FBI eller no sånnt. (Noen andre som har hørt om det?)

 

Eneste (logiske) muligheten for at ett sånnt rykte kan være sant er hvis FBI har satt opp server for å dele warez og logge alle som holder på, å så ta verstingene, men er ikke hacking ulovlig da...jo nettopp, og det gjelder jo alle hehe FY FBI.

 

MEN etter det jeg har hørt gir de F** i både backups og kopiering av software bare de får tak i de som står bak selve masse spredningen og de som tar seg av cracking av cd protections.

 

Anyways...dukker FBI opp her så skal de slite med å finne og få tak i meg, ikke engang gamlingene som er de værste snushanene i Norge får tak i meg når de vil og jeg ikke vil pga altslags mas og kjas :razz:

Lenke til kommentar

FBI har ikke noe myndighet i Norge så dere kan nok føle dere trygg. Det kommer aldri til å skje at en enkeltperson får svi for å pirat kopiere. Jeg tror også at selskap som MS tjener på det (sett bort i fra tapt produkt), for hvis en nerd en gang skal bli system ansvarlig, og han vanligvis bruker pirat XP Pro i hjemmet, så er sjangsen stor for at han installerer lovlig versjon på kontorene. Hadde nerden derimot vært en wannabe linux haxor så er sjangsen stor for at ihvertfall servern hadde inneholdt linux og ikke MS server. Bare en tanke :smile:.

Lenke til kommentar

de som laster ned litt piratkopier her og der har neppe noe å frykte... men 14-åringen som selger cd'er over nettet fordi han ikke tør å gå ut av huset for å få seg en skikkelig jobb (som faktisk er bedre betalt), han vil få svi hvis han blir tatt. det er en viss forskjell der, han er "aktivt" kriminell...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...