Gjest mafister Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Jeg planlegger å kjøpe meg en Nikon Coolpix 5000. Jeg har imidlertid begynt å lure på om detter er det mest fornuftige kjøpet. En Coolpix 5000 vil komme på 14-15000 kr. Er det noen som vil anbefale at annet kamera med tilsvarende god billedkvalitet, basert på speilrefleks-teknikk til omtrent samme pris eller lavere? Lenke til kommentar
sofus Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Hei. Som vanlig spørs dette hva du skal bruke kameraet til og hva du vektlegger ved et kamera. Jeg for min del synes de "gamle" kameraene ikke synker nok i pris til å bli vurdert opp mot de nye. Så jeg ser på nye kameraer. For tiden er Nikon 5000 min klare favoritt i klassen så da er vi i allefall to som gjør feil om noen skulle mene dette. Jeg har fulgt godt med det siste året og er for tiden overbevist om at Nikon 5000 i allefall ikke er helt feil. -gh Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 12. desember 2001 Del Skrevet 12. desember 2001 Det er ikke antall pixler som gjør en god fotograf. Har du et kamera med ca 2MPix eller større, har du et bra kamera. Jeg hadde et Nikon CP950 som jeg var meget godt fornøyd med, men jeg byttet til CP995 av en grunn - LCD-skjermen på CP950 var ubrukelig i dagslys. Lenke til kommentar
sofus Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 Hei. Mitt spørsmål da er hvorfor kjøpe et "eldre" CP995 når du kan få et helt nytt CP5000 til nesten samme pris. Jeg skjønner det rett og slett ikke. Nå får vi CP5000 for ca 11 000. Bortsett fra 10% prisforskjell, hva er ulempen? "Gamle" kameraer er for dyre. De aktuelle kandidatene for meg er Dimage 7, Sony 707 eller Nikon CoolPix5000. Det finnes mye om disse på nettet. Ta en titt og se hva du vil ha. Forundrer meg ikke om du ender opp med å velge kamera fordi det så mest tiltrekkende ut i følge din smak. Dette er ikke lett. -gh Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 Quote: Har du et kamera med ca 2MPix eller større, har du et bra kamera. Det kommer an på hva du skal bruke det til. Og det finnes mange kameraer med 3 Megapiksler som har dårlig bildekvalitet. Har du bare 2 Megapiksler, kan du skrive ut i 10,2 x 13,6 cm i trykk-kvalitet (300 dpi). Med 5 Megapiksler kan du skrive ut i 16,3 x 21, 7 cm i samme kvalitet. MLW Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 Coolpix 5000 er billig på Itbutikken. Jeg føler med videre for å se på utviklingen. Har veldig lyst på en slik 5000. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 På tirsdag var Coolpix 5000 på julekalendertilbud. Men det så du kanskje ikke... MLW Lenke til kommentar
sofus Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 Hei. Jeg fikk faktisk med meg at dette var kallendertilbud her om dagen. Det var fristende å slå til, men jeg vi først se noen bilder og reaksjoner fra produksjonsmodellen. Kan ikke tenke meg at prisen blir så mye høyere med tiden heller. Det er verdt å vente på tester og kommentarer. Kameraet skal slippes i Japan i dag så om et par uker vil vel de mest oppdaterte sidene ha litt spennende info på gang. -gh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå